روحانی از اختاپوس‌های پشت پرده بگوید

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان گفت: مگر ممکن است در مملکتی که همه مدعی مسلمان بودن هستند و حکومت اصرار دارد همه چیز تحت نظارت، مشخص و معین است، ناگهان در طی چند ماه وضعیت اقتصادی به این شرایط اسفبار بیفتد، مگر اینکه در پشت پرده مسائلی باشد یا اختاپوسی وجود داشته باشد.

حیدر علی حجتی در ارزیابی سخنان روز گذشته حسن روحانی در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی، به خبرنگار ایمنا گفت: آقای روحانی، بخش عمده دلایل بروز بحران اقتصادی و نوسانات بازار ارز و سکه را متوجه رویکرد داخلی دانست و متذکر شد؛ افرادی برای صادرات، ارز دولتی دریافت می کنند، اما ارز به سامانه مربوطه بازگردانده نمی شود، بنابراین نباید گفت آمریکا در این امر تاثیر دارد.

حجتی افزود: چنین رفتارهایی سبب شده است تا رییس جمهور مجبور شود مشکلات کشور را در انظار عمومی، مطرح کند. همچنین روحانی تلاش کرد در این مراسم به انتقاداتی که از او به خاطر نوع سخنانش در مجلس شده بود، پاسخ دهد و دلیل عدم شفافیت خود در جلسه سؤال از رییس جمهور را جنگ اقتصادی اعلام کرد که کشور در حال حاضر درگیر آن است، بر این اساس مشخص شد که روحانی مصلحت را در این می بیند که بسیاری از واقعیت ها گفته نشود.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در خصوص ناگفته های رییس جمهور خاطر نشان کرد: مگر ممکن است در یک مملکتی که همه مدعی مسلمان بودن هستند و حکومت اصرار دارد همه چیز تحت نظارت، مشخص و معین است، ناگهان در طی چند ماه وضعیت اقتصادی به این وضعیت اسفبار بیفتد، مگر اینکه در پشت پرده مسائلی باشد یا اختاپوسی وجود داشته باشد.

نمایندگان جور روحانی را کشیدند

وی افزود: گفته می شود افرادی که صادرات انجام داده اند، ارز خود را به سامانه نیما ارایه نکرده‌اند، مگر می شود افراد جنس ببرند و وجوه آن برگشت نشود؛ مردم عادی که این قدرت را ندارند که بتوانند یک شبه به این شکل مملکت را فلج کنند.

حجتی گفت: در روزهای اخیر، یکی دو نفر از نمایندگان مجلس یکسری مسائل را که شاید آقای روحانی نمی‌توانستند بگویند، به جای ایشان برای مردم مطرح کردند، اما شاید اینها تمام واقعیت‌ها نباشد، به هر حال مردم ما بیدار و آگاه هستند و تحلیل خوبی از مسائل دارند.

وی برای خروج از این بحران فعلی به دولت پیشنهاد کرد: دولت باید صادقانه و شفاف با مردم صحبت و مشکلات را بازگو کند. اگر نوعی اعتماد متقابل بین دولت، نظام و مردم ایجاد شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد. این شیوه بهتر از آن است که مردم تحلیل خود را بر اساس خبرهای کشورهایی که با ما دوست نیستند، انجام دهند.

کد خبر 352932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.