لزوم خرافه‌زدایی از نهضت حسینی در عزاداری‌ها

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است مسئولان هیئات مذهبی به سمت بیان فضیلت‌های اخلاقی حرکت کنند و تا جایی که ممکن است تلاش در جهت خرافه‌زدایی از نهضت حسینی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم با بیان اینکه مدیریت شهری در این ایام تمام قد در خدمت هیئات مذهبی خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به شروع کار هیئات مذهبی مسایل ایمنی عزداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری راهنمایی‌های لازم را به دست اندرکاران هیئات مذهبی برای تبلیغات و بنر ارایه دهد، افزود: همچنین سازمان آتش‌نشانی و اتوبوسرانی نیز باید برای جابه‌جایی و خدمات ایمنی عزاداران همکاری داشته باشند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ضروری است مسئولان هیئات مذهبی به سمت بیان فضیلت‌های اخلاقی حرکت کنند و تا جایی که ممکن است تلاش در جهت خرافهزدایی از نهضت حسینی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رعایت حق الناس باید مورد توجه برگزار کنندگان مراسم عزاداری محرم باشد، اضافه کرد: همچنین در این ایام مسیر برای تردد مردم باید باز باشد از مسدود کردن مسیر توسط هیئات و کاروان‌ها خودداری شود.

نصراصفهانی با اشاره به مصوبه امروز شورای شهر وتصویب الحاق سه پهنه به شهر اصفهان گفت: مالکانی که در این سه پهنه مالکیت دارند باید مراقب باشند طعمه رانت خواران نشوند، شهروندان این مناطق باید توجه داشته باشند که معاملات را با اطلاعات لازم و با چشم باز انجام دهند.

وی به گذشت یک سال از فعالیت شورای پنجم اشاره کرد و گفت: از تمام فرهیختگان، نخبگان و فعالان سیاسی درخواست داریم انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را برای اعتلای بیشتر اصفهان به شورای شهر منعکس کنند تا با بهره گیری از مشارکت شهروندان و افراد صاحب نظر مسئولیت خود را دنبال کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداران مناطق مواظب ارتباطات و اطرافیان خود باشند، اضافه کرد: از حراست و بازرسی شهرداری مرکزی  و مناطق می خواهیم هوشیارانه‌تر مسایل اطراف شهرداریها را رصد کنند تا بتوانند دست کارچاق‌کنها را از شهرداری کوتاه کنند.

وی همچنین ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اظها کرد: در حقیقت می توان گفت جشنواره ماموریت اصلی خودش را بهتر از سال‌های گذشته اجرا کرد و ۲۵ هزار نفر از شهروندان از این فیلم‌ها استقبال کردند.

کد خبر 352925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.