غزنوی: جاری شدن زاینده رود، مطالبه مردم و ورزشکاران است

حمیدرضا غزنوی، رئیس هیئت انجمن های ورزشی گفت: اسکی روی آب و جت اسکی ورزش های روی آب بوده و در سال گذشته، برنامه ای برای این دو رشته در جشنواره ملی ورزشی زاینده رود وجود داشت اما امسال به دلیل خشکی زاینده رود، این دو رشته نتوانستند در جشنواره برنامه ای اجرا کنند.

حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد سومین جشنواره ملی ورزشی زاینده رود اظهار کرد: این جشنواره در دو روز برگزار می شود که از جمله اهداف آن، مشارکت خانواده ها و مهم تر از آن، مطالبه ورزشکاران برای به جریان افتادن آب در رودخانه زاینده رود به عنوان مطالبه عمومی  مردم اصفهان است.

وی افزود: دو رشته از رشته های تحت پوشش هیئت، اسکی روی آب و جت اسکی است که ورزش های روی آب بوده و در سال گذشته، برنامه ای برای این دو رشته در این جشنواره وجود داشت، اما امسال به دلیل خشکی زاینده رود، این دو رشته نتوانستند در جشنواره برنامه ای اجرا کنند.

رییس هیئت انجمن های ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: کاری که انجام شد، گردآوری همه رشته ها در این جشنواره است و این امر، علاوه بر هم افزایی بین رشته های تحت پوشش هیئت انجمن های ورزشی، مردم را نیز از انواع ورزش ها اعم از ورزش های هوایی، چمنی، سالنی و ورزش هایی که در طبیعت انجام می شود، مطلع می سازد و امکان تماشای آن را به آن ها می دهد. این رشته ها، تمامی قشرهای جامعه از طبقه ضعیف مالی تا قشر متمول جامعه را پوشش می دهد و در مورد شرایط سنی نیز برای کودکان خردسال تا افراد مسن، رشته های مناسب ورزشی وجود دارد.

رئیس هیئت انجمن های ورزشی اصفهان خاطر نشان کرد: هیئت انجمن های ورزشی، ۱۸ رشته اصلی دارد که با زیرمجوعه های آن، نزدیک به ۱۲۰ رشته ورزشی داریم و این یک فرصت برای این هیئت است. متاسفانه امروزه ورزش ما به سمت ورزش هایی با امکانات مالی بسیار زیاد رفته و ورزش هایی که نمی توانند مسائل مالی را برای ورزشکاران مهیا کنند، مورد توجه کمتری قرار می گیرند.

غزنوی ادامه داد: در کشورهای دیگر، مهم ترین ورزش ها،  ورزش هایی است که در هیئت انجمن های ورزشی مشاهده می کنید. در خیلی از فیلم های سینمایی که می بینید، ورزش هایی مثل بیسبال، کریکت یا راگبی در آن ها وجود دارد اما در ایران، به دلیل ضعف مالی و توجه نکردن رسانه ها، اسپانسر های مالی کمتر به این ورزش ها رو می آورند و این ورزش ها کمتر دیده می شوند.

وی تاکید کرد: در اصفهان، توانستیم سومین جشنواره را برگزار کنیم که در هیچ جای کشور به این شکل برگزار نمی شود. ورزشکاران در این جشنواره بسیار انگیزه دارند و خانواده ها هم علیرغم مسائل مالی، استقبال خوبی از این جشنواره کردند. امیدواریم که هیئت انجمن های ورزشی، بتواند این شور و نشاط را در بین مردم نگه دارد.

غزنوی در مورد سازمان هایی که هیئت انجمن های ورزشی را در اجرای این جشنواره یاری کردند، تاکید کرد: شورای تامین استان، استانداری، فرمانداری، شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و بخصوص اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در اجرای این جشنواره، کمک زیادی به هیئت انجمن های ورزشی کردند. در اصفهان، حمایت خوبی برای برگزاری این برنامه ها وجود دارد و در انجام چنین برنامه هایی، فشار به سازمان خاصی وارد نمی شود.

کد خبر 352771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.