لندن؛ هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۰

شهر لندن پس از نیویورک توانسته عنوان دومین شهر هوشمند جهان در سال ۲۰۱۸ را کسب کند؛ لندن در حالی موفق به کسب این عنوان شد که دو سال از شروع بخش دوم پروژه های هوشمند سازی این شهر می گذرد.

به گزارش ایمنا، بوریس جانسون (شهردار اسبق لندن) در بیانیه ای اعلام کرد که جمعیت لندن تا سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیون نفر افزایش جمعیت را تجربه خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۰ از نیویورک با جمعیتی بالغ بر ۱۰میلیون نفر، پیشی خواهد گرفت که این یعنی بالاترین نرخ شتاب جمعیت ممکن! شهردار اسبق لندن خاطر نشان کرده که این رشد جمعیت یعنی پیدایش حداقل ۶۴۱ هزار شغل جدید، ۸۰۰ هزار خانه جدید و بیش از ۶۰۰ هزار مسافر اضافی که نیاز دارند در ساعات شلوغ با استفاده از سرویس حمل ونقل عمومی جابه جا شوند و ما باید با چالش‌هایی همچون افزایش ضایعات، تامین انرژی و افزایش مراقبت‌های بهداشتی درمانی دست وپنجه نرم کنیم .

صادق خان (شهردار فعلی لندن) در حاشیه فستیوال هفته تکنولولوژی لندن اعلام کردکه لندن قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ به هوشمندترین شهر جهان تبدیل شود و از رقیب سنتی خود یعنی نیویورک پیشی بگیرد. وی در حاشیه این مراسم مثال‌هایی از دستاوردهای لندن در زمینه هوشمندسازی شهر عنوان کرده که هم اکنون شهروندان لندنی از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین این دستاوردها اشاره خواهیم نمود:

پرداخت از طریق کارت‌های هوشمند (Contactless payments )

تا به امروز در شبکه حمل و نقل لندن بیش از یک میلیارد سفر به وسیله "کارت‌های هوشمند" صورت گرفته است. این روش نوین، به طور قابل توجهی نحوه پرداخت مشتریانی را قصد جابه جایی در سطح شهر دارند، تغییر داده است. نرم افزار سرویس پرداخت از طریق کارت‌های هوشمند که در همکاری با شرکتTFL  ساخته شده است، فرصتی مناسب جهت جذب سرمایه در زمینه حمل و نقل الکترونیک محسوب می‌شود.

اوقات سفر(journey times)

برنامه حمل و نقلی (city mappers) که یکی از پردانلودترین و تحسین‌شده ترین برنامه‌های حمل ونقل حال حاضر جهان به حساب می آید، به سرعت درحال تغییر چهره حمل و نقل شهری در سطح جهان است. این برنامه سریع‌ترین و بهترین روش جابه جایی در سطح شهر را از طریق وسایل حمل ونقل عمومی در اختیار کاربر خود قرار می دهد و مدت زمان سفر را نیز پیش بینی می کند. این برنامه هم اکنون در بیش از ۲۹ شهر جهان در دسترس شهروندان است.

دوربین های پوشیدنی (body-worn cameras)

پلیس شهر لندن ۲۲ هزار افسر عملیاتی خود را به دوربین های فیلمبرداری پوشیدنی مجهز کرده است. این اقدام تاثیر مثبت به سزایی در بالا بردن اعتماد به نفس افسران و همچنین شهروندان داشته است. نصب این دوربین‌ها امکان پیگرد قانونی سریع‌تر مجرمان را فراهم ساخته است و همچنین سبب کاهش آمار شکایات به ویژه در زمینه خشونت شهری شده است.

خدمات مشتریان و گزارش دهیCustomers services and reporting)  (

شورای شهر لندن زیر نظر شهرداری در ادامه برنامه هوشمندسازی طی چندسال گذشته، صدها وب سایت و برنامه تلفن همراه را توسعه داده‌اند که شهروندان را قادر به ارائه گزارش‌های مربوط به نگرانی‌های شهری کرده است. برنامه‌هایی همچون برنامه گزارش ارتکاب جرم و یا برنامه (street link) برای ارائه گزارش‌های شهروندان در جهت سازماندهی خدمات بی‌خانمان‌ها به ارگانهای ذی‌ربط و حمایت از ساکنان آسیب پذیر شهر از جمله این برنامه‌ها هستند.

مشارکت شهروندان (civic participation)

(Talk London) فضایی است که شهروندان لندن می توانند در آن، مسائل مهم آینده لندن همچون مسکن، محیط زیست، حمل ونقل، امنیت، اشتغال و اقتصاد را مطرح کنند و در مورد آن‌ها نظر دهند.

تامین مالی جمعی   (crowdfund London)

این پلت فرم به افراد و شرکت ها اجازه می‌دهد تا به حمایت از پروژه‌های مدنی از ساخت پارک و زمین های بازی گرفته تا هنرهای خیابانی و بر گزاری جشنواره‌ها بپردازند. در واقع این روش جدید سرمایه، منابع جدید سرمایه‌گذاری جهت انجام پروژه‌های بازسازی را شناسایی می‌کند و از طرفی به جوامع کمک می کند تا برای بهبود وضعیت محیط زیست خود نیز یاری رسان باشند.

سلامتی (health)

بیمارستان‌ها در لندن طیف گسترده ای از راهکارهای بهداشتی‌درمانی دیجیتال را به کار می‌برند. تنها برخی از این نمونه‌ها عبارتند از دستگاه مدوپد (Medopad) که یک دستگاه تلفن همراه برای نظارت بر بیماران مبتلا به نارسایی قلب در خانه است. سرویس فیزسترک ( Physitrack) نیز که توسط یک شرکت مراقبت‌های درمانی دیجیتال طراحی شده، امکان دسترسی به راهنمایی‌های ویدیویی از راه دور را برای بیماران نیازمند خدمات فیزیوتراپی فراهم ساخته است.

هم چنین صرفه جویی سالانه ۲.۵ میلیون پوند با کاهش قرار ملاقات‌های از دست رفته با استفاده از برنامه ی رزرو وقت دکتر (Doctor’s appointment booking app) از دیگر برنامه‌های مهم در این زمینه تلقی می‌شود. سرویس خدمات آمبولانسی لندن نیز با توسعه طرح (perfect ward) و همچنین حذف کاغذبازی‌های درمانی سبب بهبود وضعیت این خدمات و افزایش سرعت سرویس‌های آمبولانس خود شده است. این سرویس هم اکنون در بیش از ۷۰ ایستگاه درمانی سطح شهر در دسترس بوده و در حال فعالیت است.

کد خبر 352215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.