اقدام جدید چین برای جلوگیری از مشکل نزدیک‌بینی کودکان

یکی از عوارض جسمی اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی برای کودکان، مشکلات بینایی به دلیل تمرکز بر صفحه نمایشگر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعتیاد به بازی‌های رایانه ای به ویژه در میان کودکان، مشکلاتی را برای سلامت آن‌ها به همراه دارد. برخی از این موارد شامل صدمات استخوانی، مشکلات پوستی، تشنج کردن به دلیل هیجان بازی در بیماران مبتلا به صرع و حتی در موارد نادر مرگ می‌باشد.

اما یکی از مشکلات رایجی که ممکن است این بازی ها برای کودکان به همراه داشته باشد، صدمه زدن به بینایی آن‌ها است. مشاهده بیش از حد به صفحه نمایشگر می‌تواند باعث فشار به چشم شود. همچنین استفاده طولانی مدت از بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی می‌تواند سردرد، سرگیجه و استفراغ را به علت تمرکز بر صفحه نمایشگر به دنبال داشته باشد. مقامات کشور چین قصد دارند برای جلوگیری از این آسیب‌ها و برطرف شدن نگرانی در مورد ابتلای کودکان به نزدیک بینی، زمان بازی‌های ویدیویی آن‌ها را محدود کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد کودکانی که زمان زیادی را صرف بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی می‌کنند ممکن است بیشتر دچار مشکل در دقت و یادگیری درس‌ها شوند. همچنین این بازی‌ها باعث بروز کوتاه مدت رفتارهای پرخاشگرانه، خشونت و ترس در افراد می‌شوند. برنامه‌ای جدید که شامل محدودیت بازی‌های ویدیویی است، به تازگی در وب سایت وزارت آموزش و پرورش چین منتشر شده و پس از آن رئیس جمهور چین Xi Jinping، خواستار توجه بیشتر در مورد مشکل نزدیک بینی کودکان شد. هفت وزارت دیگر به غیر از آموزش و پرورش نیز این اقدام جدید را تایید کردند.

بر این اساس مقامات چین تعدادی از بازی‌های آنلاین  ویدیویی را تنظیم و کنترل خواهند کرد و سیستم reminder بازی‌های متناسب با سن کودکان را به آن ها یادآوری خواهد کرد. همچنین اقداماتی برای محدود کردن زمان بازی کودکان چینی صورت می‌گیرد. وزارت آموزش و پررش چین پیشنهاد داده است که میزان تکالیف کودکان در هنگام تعطیلات کاهش یافته تا افرادی که به استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی نیاز دارند با خیال آسوده از آن‌ها استفاده کنند.

کد خبر 352175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.