۹ هزار میلیارد تومان برای اداره شهر نیاز است

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر شهرداری سه هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بودجه شهرداری اصفهان نیز به همین میزان یعنی سه هزار میلیارد تومان است در حالی که محاسبات نشان می دهد، امسال ۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای اداره شهر نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز - جمعه ۹ شهریور- در جمع مردم منطقه هشت در مسجد امام حسین(ع) خیابان شهدای مارچین در خصوص نحوه عملکرد مدیریت شهری در یکسال گذشته اظهار کرد: برنامه های شهرداری باید دقیق و بر اساس محاسبات فنی و علمی باشد در واقع باید از برنامه های بی اساس و بدون پیش بینی جلوگیری کرد.

وی افزود: زمانی که مدیریت شهرداری را عهده دار شدم، پروژه های ناتمام بسیاری در شهر اصفهان وجود داشت که از مهمترین آنها می توان به مترو اشاره کرد.

 شهردار اصفهان به تکمیل خط یک مترو ظرف مدت چهار ماه اشاره کرد و گفت: مترو وسیله ای بسیار ارزان، سریع و پاک است، هم اکنون بیش از ۵۰ هزار نفر با مترو جابه جا می شوند که با تدابیر اندیشیده شده این آمار پاییز امسال به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

نوروزی از آغاز احداث خط دو مترو اصفهان با فروش پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت خبر داد و گفت: احداث خط سه مترو به سمت زرین شهر و فولاد مبارکه نیز در دستور کار قرار دارد، بنابراین صنایع سبک و سنگینی که در این محدوده قرار دارند و به نوعی از احداث این خط سود می برند در ساخت این خط مترو مشارکت کنند.

وی هزینه های ساخت برای هر یک کیلومتر مترو ۴۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته، افزود: شرایط اقتصادی حاکم بر روی هزینه های پروژه ها تاثیر گذاشته است.

شهردار اصفهان در خصوص پروژه پیاده راه سازی چهارباغ عباسی اظهار کرد: پیاده راه غربی خیابان چهارباغ عباسی تکمیل شده است، اما تکمیل کامل و بهره برداری از این پیاده راه زمان می برد.

نوروزی به بدهی های شهرداری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرداری سه هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بودجه شهرداری اصفهان نیز به همین میزان سه هزار میلیارد تومان است در حالی که محاسبات نشان می دهد که امسال ۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای اداره شهر نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی هزینه پروژه ها را بالا می برد افزود: احداث یک پل که سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان هزینه می برد، امسال به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری باید روزانه ۱۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که مجموع آن در سال ۳۶۰۰ میلیارد تومان می شود تا بتواند ضمن اداره شهر ۶۰۰ میلیارد تومان بهره وام های سال گذشته را پرداخت کند، هر نوسانی در اقتصاد کشور، نخستین جایگاهی را که تحت شعاع قرار می دهد شهرداری ها است زیرا این نهاد بودجه دولتی ندارد و درآمدهای آن از سوی مردم تامین می شود، بنابراین کار در چنین شرایطی ساده نیست.

نوروزی به پروژه احیاء میدان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: احیاء میدان امام علی(ع) ۱۴ سال به طول انجامیده است، این میدان تحریم مردمی شده و مردم رضایت کافی از اجرای این طرح ندارند، بنابراین باید این نارضایتی را رفع کرد.

وی افزود: با این حال این طرح ۳۸ درصد پیشرفت داشته است و اگر مشکلی در اجرای طرح ها وجود دارد مشکل از ناکارآمدی مدیریت شهری نیست، بلکه ناشی از شرایط اقتصادی است، با این وجود باید همدل و یک صدا برای رفع مشکلات قدم برداشت همان گونه که در جنگ تحمیلی این اتفاق افتاد.

کد خبر 352127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.