نوروزی: هنر، بهترین دستاورد بشر است

شهردار اصفهان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان قرار است ما را به اندیشیدن و به این فکر وا دارد که چگونه می‌توانیم و چگونه باید جهان بهتری را برای کودکان و نوجوانان و البته برای بزرگترها بسازیم و این همان است که هنر را به عنوان بهترین دستاورد بشری معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در آیین افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که پنج‌شنبه_هشتم شهریورماه_ در میدان امام حسین‌(ع) برگزار شد، اظهار کرد: به همه کودکانی که از همه نقاط ایران به ویژه روستای شین آباد و سرپل ذهاب مهمان ما شده اند خوش آمد می گویم. امروز به دلیل تلاقی این جشن با عید غدیر با خود می اندیشیدم که از چه سخن بگویم و از کدام دریچه در این مراسم و در چنین روزی با شما حرف بزنم تا بالاخره با عبور از آنچه قادر به توصیف آن نیستم توجهم به اسم این رویداد جلب شد.

شهردار اصفهان افزود: عنوان این رویداد، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان است و وقتی عمیق در این واژه ها فرو رفتم، دیدم مفهوم دقیق جشن، با هم بودن، کنار هم بودن و شاد بودن است. چیزی که ما هم اکنون بیش از هرچیزی به آن نیازمندیم. مردمی که در طول تاریخ، میزبانان خوبی برای میهمانان خود بوده اند، بار دیگر نیز این‌گونه هستند. به عنوان خدمتکار اصفهان، مردم را به این جشن دعوت می کنم و تاکید می کنم که تقارن آغاز این جشن با عید غدیر افتخاری است که نصیب برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این جشن شده است.

وی گفت: دومین کلمه در این عبارت، فیلم است. فیلم و سینما، بهانه دیگری برای جمع کردن ما به دور هم است. چه ما در این جشنواره، فیلم هایی برای کودکان ببینیم و چه درباره کودکان فیلم ببینیم، چه از غم ها، شادی ها، واقعیات و تخیلات ببینیم، همه و همه قرار است ما را به اندیشیدن و به این فکر وا دارد که چگونه می توانیم وچگونه باید جهان بهتری برای کودکان و نوجوانان و البته برای بزرگترها بسازیم و این همان است که هنر را به عنوان بهترین دستاورد بشری معرفی می‌کند.

نورزی تصریح کرد: سومین کلمه از عبارت عنوان این جشنواره، کودکان و نوجوانان و بچه ها هستند. بچه ها بهانه بزرگ ما و بزرگ‌ترین بهانه ما برای زندگی و از آن مهم تر، برای صلح و همزیستی مسالمت آمیز هستند. به قول آن فیلسوف بزرگ، تولد هر بچه‌ای، نشان از آن است که خداوند از نسل بشر، ناامید نشده است. ما این روزها برای بچه ها، برای شادی آنها و برای فکر کردن به مشکلات و تخیلات آنها دور هم جمع خواهیم شد و فکر می کنم که تنها همین یک دلیل می تواند جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در زمره بهترین جشنواره های هنری قرار دهد.

شهردار اصفهان ادامه داد: چهارمین کلمه، واژه اصفهان است. اصفهان عزیز و متمدن و پیشرو در همه عرصه ها. شهری که سرآمد در همزیستی مسالمت آمیز بین عقیده ها بوده و در طول تاریخ به عنوان پایتخت تفکر و تعقل و صلح شناخته شده است. این شهر با امضای دو سند بین المللی، به عنوان شهر خلاق و دوستدار کودک شناخته شده تا با در کنار هم نگه داشتن انسان های مختلف، سرآمد باشد. این شهر نشان می دهد که جلودار میدان دوست داشتن کودکان است.

وی گفت: اینجانب به عنوان شهردار اصفهان، به نام مردم شریف، صبور و مهمان نواز این شهر، شما مردمی که در این مکان جمع شده اید و همه مردم شهرم و کشورم و همه مردم طرفدار صلح در جهان را به این ضیافت دعوت می کنم و از شما می خواهم که به خاطر همه این بهانه های خوب، روزهای پیش رو را به روزهای خاطره انگیز تبدیل کنیم که بیش از پیش به چنین بهانه های شیرین برای کنار هم بودن نیازمندیم.

کد خبر 352095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.