بازتاب  سخنان روحانی در برخی رسانه‌های خارجی

پاسخ‌های روحانی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های دیداری و نوشتاری خارج از کشور پوشش وسیعی داشته است. هر کدام از شبکه‌های خبری بنا بر اهداف رسانه‌ای خاصی که دنبال می‌کنند قسمت‌هایی از سخنان رییس جمهور را بازتاب داده و به آن پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از حضور حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان مجلس، خبرگزاری‌های بسیاری به پوشش سخنان رییس جمهور پرداخته‌اند. به نظر می‌رسد مسایل امروز ایران و سخنان مقامات ارشد نظام امروز بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار دارد؛ توجهی که بیش از هر زمان دیگری هوشیاری مقامات در اتخاذ تصمیم‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی را می طلبد.

شبکه خبری CNBC (ان. بی. سی)آمریکا در گزارش خود از سخنان روحانی، با تاکید بر مشکلات روزافزون اقتصادی در ایران پس از برقراری مجدد تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده، از قول وی نقل کرده که ایران علی رغم تنگناهای موجود بر تحریم‌های آمریکا فائق آمده و راه جدیدی در بی‌اثر ساختن تحریم‌ها خواهد یافت.

خبرگزاری Reuters (رویترز) در کنار پوشش مفصل سخنرانی رییس جمهور، سؤال از روحانی تنها دو روز پس از برکناری وزیر اقتصاد دولت را مهم دیده و با کم سابقه دانستن پرسش از مقام رییس جمهوری پس از انقلاب اسلامی، این امر را نشانه‌ای از فشار فزاینده بر دولت حسن روحانی دانسته است.

خبرگزاری Bloomberg (بلومبرگ) در خبر خود از سخنان روحانی، جمله‌ای از  مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس را که در انتقاد از رییس جمهور سخن گفت با اهمیت یافته است. وی در وصف برجام از عبارت «کاخ آرزوها» یاد کرده که با «یک لگد ترامپ» از هم پاشید. این خبرگزاری سخنان ذوالنور را نشانه‌ای از رقابت شدید طیف‌های سیاسی رقیب دولت در تحت فشار قرار دادن هرچه بیشتر روحانی و اعضای دولتش دانسته است.

خبرگزاری الجزیره در پوشش خود از سخنان روحانی در مجلس، نارضایتی شدید وی از تیم جدید سیاست خارجه آمریکا را مهم یافته و از قول وی نوشته است: «امروز گروهی ضد ایرانی در کاخ سفید در حال توطئه چینی علیه ما هستند. اما ما با یاری یکدیگر از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.»

کد خبر 352029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.