رضاداد: در پایدار بودن جایزه زاون نباید تردید کرد

دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سومین نشست اعضای شورای سیاست گذاری جایزه زاون گفت: باید بهانه‌ای ایجاد شود که داوری جایزه زاون در سطح وسیع‌تری صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، در این نشست که امروز چهارشنبه _هفتم شهریورماه_ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد، علیرضا رضاداد با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم زاون را به یک حلقه اتصال میان هنرمندان اصفهان قرار دهیم، اظهار کرد: در سینما گرایش ها و سلایق متفاوتی وجود دارد و زاون تلاش کرد تمام سلایق را بشناسد و با خود همراه کند.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: زاون به علایق خود متکی نکرد و در گفت‌وگوی شفاهی که از او دیدم زاون با کسی صحبت می کند که دیدگاهی متفاوت با دیدگاه خود داشت، اما چنان با او صحبت می کند که گویی با او موافق است.

وی افزود: اکنون همه ما نیز احساس می کنیم که دیدگاه‌هایمان به زاون نزدیک است، در صورتی که هر کدام از ما دیدگاه‌های خود را داریم و شاید هیچ‌کدام دیدگاه زاون را نداشته باشیم، اما زاون توانست این تفاوت ها را به هم نزدیک کند.

رضاداد با اشاره به اینکه باید زاون را به عنوان حلقه اتصال برجسته کنیم تا همه سلایقه‌های متفاوت را کنار هم قرار دهیم، گفت: باید بهانه‌ای ایجاد شود که داوری جایزه زاون در سطح وسیع‌تری صورت گیرد و جایزه زاون، همان مشارکت بیشتر باشد؛ ضمن اینکه درباره پایدار بودن این جایزه نباید تردیدی کرد.

وی افزود: جایزه زاون بهانه خوبی است تا اصفهان شروعی برای تاسیس آکادمی سینمای کودک داشته باشد و در نهایت امیدواریم که این جایزه به خوبی داوری شود.

کسی نمی‌تواند جایزه زاون را از جشنواره حذف کند

در این نشست مهدی مقدری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه فقط از زاون بر می آمد که بعد از خود هم رویداد خلق کند، اظهار کرد: سال گذشته در خدمت هنرمندان قرار گرفتیم و به فکر بودیم که شکاف میان اصفهان و مرکز را کم کنیم احساس کردم با چند ایده این شکاف کم می شود.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: تصمیم بر این شد که برنامه‌ای برگزار شود که زاون پایدار بماند و در جلسه‌ای که در اواخر فروردین با آقای رضاداد برگزار شد موضوع جایزه زاون را پیشنهاد دادیم که از آن استقبال و این جایزه به نام زاون ماندگار شد.

وی گفت: بزرگان اصفهان کمی مفقود ماندند که کم کم وضعیت بهتر می شود و اگر از فضای جوان و با سواد استفاده شود و زاون جایگاه خود را در جشنواره ثابت کند دیگر کسی نمی‌تواند آن را از این جشنواره حذف کند.

کد خبر 351995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.