وضعیت برای ترامپ مطلوب و خوشایند نیست

یک تحلیگر روابط بین الملل گفت: تبانی وتقلب ترامپ در انتخابات و برخی شکایت‌ها علیه وی سبب شده تا او دچار مخمصه های سیاسی شده و به خاطر نگرانی از استیضاح، بحث ورشکستگی اقتصاد آمریکا را مطرح کند، در حالی که این فقط یک بلوف سیاسی است.

علیرضا محرابی در مورد بالا گرفتن احتمال استیضاح ترامپ، رییس جمهور آمریکا به خبرنگار ایمنا گفت: استیضاح ترامپ یک بخش از مجموعه اقدامات علیه رییس جمهور آمریکا است؛ چرا که ترامپ در بین مردم مقبولیت حداکثری ندارد در انتخابات ریاست جمهوری تنها با کسب ۵۳ درصد آرا نسبت به خانم کلینتون (با ۴۷ درصد آرا) پیروز شد.

وی اظهار کرد: ترامپ می‌داند که نداشتن رأی اکثریت زمینه را برای فشارهای عملی مخالفان زیاد کرده است به طوریکه در طول چند ماه گذشته دستگیری یکی از مسئولان ستادهای تبلیغاتی ترامپ و یا دادن حق سکوت به کسانی که از ترامپ شکایت کرده اند، نشان دهنده این موضوع است که رییس جمهور فعلی آمریکا با فشارهای سیاسی و حزبی از طرف حزب جمهوری خواه مواجه است.

محرابی با بیان این که  در حال حاضر حزب جمهوری خواه هم دچار مشکلات زیادی  شده است، افزود: حزب جمهوری خواه هنوز در این مسأله تردید دارد که آیا باید از ترامپ حمایت کند یا نسبت به وضعیت وی واکنش نشان داده و او را کنار بگذارد.

این کارشناس روابط بین الملل خاطرنشان کرد: البته حزب جمهوری خواه هم وضعیت چندان مناسبی برای حمایت از  ترامپ ندارد و همه اینها نشان دهنده این نکته اساسی است که وضعیت برای ترامپ چندان مطلوب و خوشایند نیست.

نه آمریکا ترامپ است ونه ترامپ آمریکا

این استاد دانشگاه شهید بهشتی در رابطه با تهدید ترامپ مبنی بر اینکه اگر استیضاح شود، اقتصاد آمریکا لطمه می خورد، گفت: ترامپ در واقع یک بلوف سیاسی زده است؛ نه آمریکا ترامپ است و نه ترامپ  آمریکا. اقتصاد آمریکا مجموعه‌ای از کارتل‌ها و تراست‌های اقتصادی بزرگ و مختلف است که قدرتمندترین اقتصاد  جهان را اداره می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در وضعیت فعلی ترامپ حمایت حزب جمهوری‌خواه را ندارد و با فشارهای زیادی روبرو است؛ چرا که با تک روی هایی که در نظام بین الملل در مقابل قدرت های نوظهوری مثل چین و روسیه و یا اتحادیه اروپا نشان داده، دیگر محبوبیتی ندارد.

محرابی گفت: با توجه به تقلب و تبانی که ترامپ با کمک روس‌ها در ستاد ریاست جمهوری خود انجام داده و نیز سایر مسائل حاشیه‌ای که برای خود ایجاد کرده، حال ناچار است به سمت شعارسازی برود تا مردم آمریکا را نگران کند؛ چرا که وقتی مردم آمریکا نگران شوند در انتخابات دو ماه آینده کنگره به نمایندگانی رای خواهند داد که موافق ترامپ باشند.

بازی ترامپ با حساسیت های اقتصادی مردم آمریکا

این استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: در آمریکا استیضاح رییس جمهور از طریق کنگره انجام می شود که چکیده‌ای از سناتورها و نمایندگان کنگره حضور دارند، اماترامپ می کوشد با گفتن این حرف‌ها فضاسازی کند که با حذف وی از سیاست آمریکا و اقتصاد این کشور دچار چالش و مشکلات فراوان خواهد شد، در حالی که این اقدامات نوعی فضاسازی تبلیغی برای ایجاد جو روانی است.

محرابی گفت: وی با این نوع شعار دادن به مردم آمریکا القا می‌کند که اگر شکم سیر و اقتصاد مناسب و پویا می‌خواهید، باید موافق سیاست‌های من باشید، مردم نیز احساس می‌کنند که ترامپ برای انتخابات کنگره یک خیز جدید و برنامه نوین خواهد داشت.

وی افزود: البته به این زودی نمی توان روی بحث استیضاح ترامپ حساب باز کرد؛ چرا که اگر استیضاح هم مطرح شود، تا سه ماه دیگر طول خواهد کشید و زمان خواهد برد تا به کنگره بعدی برسد.

کد خبر 351697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.