آرامش بازار در ایستگاه‌های نظارتی

لنجان-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: طرح تشدید مبارزه با احتکار و امتناع از عرضه کالا در شهرستان لنجان در حال اجرا است.

محمد مهدی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با بیان اینکه همزمان با نوسان قیمت‌ها و اعمال ممنوعیت برای برخی از کالاها، شاهد عدم عرضه برخی کالاها در بازار بودیم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز یکی از سیاست های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در بازار است در این راستا با برگزاری گشت های مشترک و انفرادی نظارت های لازم بر بازار انجام می گیرد تا نیازهای روزمره مردم با مشکل روبه رو نشود.

وی با بیان اینکه بازاریان همواره از وفادارترین اقشار نسبت به آرمان های انقلاب بوده اند و در این شرایط نیز به فرصت طلبان اجازه ایجاد نابسامانی در بازار نخواهند داد، افزود: طرح تشدید مبارزه با احتکار و امتناع از عرضه کالا در شهرستان لنجان در حال اجرا است بر همین اساس نظارت های دقیق تری بر نحوه توزیع، عرضه و قیمت های فروش به صورت میدانی و بازرسی از واحدهای مختلف و انبارهای محل نگهداری انجام می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: در بازرسی های انجام شده در صورت مشاهده هر گونه عدم عرضه، واسطه گری و یا عدم رعایت قیمت های مصوب و اجحاف در حقوق متقاضیان با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در مدت گذشته بالغ بر ۲۰ مورد گشت مشترک انجام شد که در این گشت ها ۶۷۲ نوشیدنی غیر مجاز، ۵۸۲ بسته آدامس قاچاق، ۲۴۷ مورد اقلام آرایشی بهداشتی و بیش از یک هزار و ۲۰۰ حلقه لاستیک که جنبه احتکاری داشتند کشف و ضبط شد.

دهقانی با بیان اینکه با احتکار کنندگان و گران فروشان طبق قانون پیش بینی شده برخورد می شود، اضافه کرد: با توجه به کمبود لاستیک، لاستیک های کشف شده با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان با حواله بین کامیون داران توزیع شد..

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهدیم اجناس قاچاق بخش قابل توجهی از بازار را تحت تاثیر قرار داده و اگر قرار است در حوزه خودکفایی به توسعه همه جانبه اقتصادی دست پیدا کنیم باید اصول اولیه آن که مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت همه جانبه از تولید داخلی است را مورد توجه قرار دهیم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرستان لنجان در حوزه اصناف از ظرفیت مناسبی برخوردار است و بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۶۵۰ رسته و ۲۷ اتحادیه در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: با بررسی های انجام شده از ۶۵۰ رسته صنفی که در شهرستان لنجان وجود دارد ۵۰۰ رسته صنفی صرفا باید کالای ایرانی ارایه دهند، ۱۵۰ رسته می توانند ۳۰ تا ۶۰ درصد کالای خارجی و ایرانی عرضه کنند و هشت اتحادیه نیز صرفا کالا و خدمت ایرانی و مابقی نسبت به حوزه فعالیت خود کالای وارداتی ارایه خواهند کرد و قطعا با نظارت و آموزش اصناف شاهد کاهش قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای تولید داخل خواهیم بود.

کد خبر 351432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.