لایحه توانمندسازی اجتماعی زنان اصفهان به مرحله اجرا رسید

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن لایحه حمایت از زنان اصفهان آماده شده است.

مسعود مهدویانفر در خصوص تنظیم لایحه توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی زنان شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مباحثی که در اولویت برنامه‌های حوزه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان است بحث زنان و ارتقای سلامت اجتماعی آنان است.

وی با بیان اینکه تنظیم لایحه ارتقای سلامت اجتماعی با تاکید بر پیشگیری و توانمندسازی زنان شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: اتاق فکر و اندیشه ورزی این لایحه در آبان‌ سال گذشته شکل گرفت و بعد از ۱۵ جلسه با اساتید مختلف و جلسات فردی، گروهی و مشاوره‌ها این لایحه تنظیم و در بهمن ماه در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه لایحه حمایت از زنان شهر اصفهان برای عموم زنان و با رویکرد پیشگیرانه و با افزایش دانش و آگاهی‌های جامعه زنان تدوین شده است، تصریح کرد: این لایحه منجر به نشاط اجتماعی و آگاهی بخشی به عموم زنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در لایحه حمایت از زنان توانمندسازی آن‌ها در چهار حوزه اجتماعی، فرهنگی، روحی و روانی در دستور کار است، ادامه داد: آنچه بیشتر در جامعه بدان پرداخته شده توانمندسازی اقتصادی است که لزوم حرفه آموزی و کمک‌های مالی از ابعاد آن است.

مهدویانفر توجه به دیگر ابعاد توانمندسازی را ضروری دانست و گفت: مسئله توانمندسای فرهنگی به این معنا که از این زنان به لحاظ ابعاد فرهنگی و مذهبی حمایت‌های لازم انجام شود و در مباحث اجتماعی مسائلی همچون مشاوره‌های حقوقی کاهش آسیب و مددکاری اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی روحی، روانی هم‌ ابعاد روانی، مشاوره‌های فردی و خانوادگی مدنظر است که در این لایحه به توانمندسازی زنان آسیب دیده و در معرض آسیب توجه ویژه شده است.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن لایحه حمایت از زنان اصفهان آماده شده است، اضافه کرد: مدت زمان اجرای این لایحه حداکثر سه سال پیش‌بینی شده است که با همکاری و تعامل خوبی که بین شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری اصفهان وجود دارد زمان اجرایی لایحه کوتاه‌تر خواهد بود.

کد خبر 351397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.