از طریق فضای مجازی از برگزاری تجمع فیضیه مطلع شدم

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اعلام کرد این نهاد درباره حواشی تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم جلسه برگزار می‌کند و موضع‌گیری خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی درباره ماجرای تجمع طلاب در مدرسه فیضیه که پنج شنبه گذشته برگزار شد، گفت: من نه قبل و نه بعد از برگزاری در جریان این تجمع نبودم.من هم مثل دیگر شهروندان که از طریق فضای مجازی از برگزاری این تجمع مطلع شدم.

وی در رابطه با موضعش در مورد این تجمع نیز به ایرنا پلاس گفت: شورای عالی حوزه سخنگو دارد و موضع می‌گیرند، ما به صورت پراکنده موضع نخواهیم داشت. انشاءالله جلسه داریم و موضع‌گیری خواهیم کرد.

خودداری خاتمی از اظهار نظر در مورد ماجرای مدرسه فیضیه در حالی است که آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید با انتشار بیانیه‌ای، حادثه‌ای را که در مدرسه فیضیه رخ داد «به تمام معنا یک فاجعه» دانست و تأکید کرد که از یکسو مسئولان حوزه علمیه باید روشن سازند این برنامه زیان‌بار با اجازه چه کسی صورت گرفته و از سوی دیگر مسئولان سپاه نیز باید روشن کنند آیا با اجازه آنها گروهی از سپاهیان در این برنامه شرکت داشته‌اند یا خیر.

همچنین آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید صبح امروز در سخنانی در مشهد در واکنش به این اتفاق اظهار کرد: بخشی از سخنان سخنران و بعضی از شعار ها نادرست و موجب تأسف بود و اجازه نخواهیم داد کسی خدمات مراجع و علما بزرگ و حوزه علمیه را زیر سوال ببرد و از مسوولان محترم حوزه میخواهم که سریعا موضوع پیگیری شود.

در تجمعی که روز پنج‌شنبه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، به جز حسن رحیم پور ازغدی؛ یکی از فرماندهان سپاه نیز سخنرانی کرد. حسین طیبی‌فر، فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) قم در سخنانش در این مراسم، برای دولت خط و نشان کشید که این تجمع برای اخطار به آنان بوده است.

کد خبر 351315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.