نقص هندبال ساحلی ایران عدم حمایت باشگاه‌ها است

سرمربی تیم هندبال ساحلی با بیان اینکه ایران قابلیت حضور در بین رده‌های بالای جهان را دارد، گفت: باید از کشورهایی که در رشته هندبال ساحلی صاحب سبک هستند الگوبرداری کنیم اما در این میان حمایت باشگاه‌ها را هم نیاز داریم.

سیدحسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد شرایط تیم ملی هندبال ساحلی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: در این رقابت‌ها ایران با قرار گرفتن در رده هشتم جدول مسابقات در بین تیم‌های آسیایی بهترین نتیجه را گرفت. تیم‌های قطر و عمان که در مسابقات آسیایی بالاتر از ایران و صاحب عنوان‌های اول و دوم شده بودند، در مسابقات جهانی در رده‌های نهم و دهم و بعد از تیم ایران جای گرفتند.

افتخاری با اشاره به اینکه اگر تیم ملی کشورمان می‌توانست در بازی مقابل سوئد پیروز میدان شود سهمیه المپیک ۲۰۱۹ را به کسب می کرد، ادامه داد: البته در حال حاضر فدراسیون جهانی نگاه ویژه‌ای به هندبال ساحلی ایران دارد و قبل از اعزام به مسابقات جهانی هم گفته بودم که اگر ایران بتواند در جمع هشت تیم اول جهان قرار بگیرد، کار بزرگی انجام داده است.

وی با بیان اینکه ایران از نظر استعداد و فن لازم شرایط خوبی در هندبال ساحلی دارد، تصریح کرد: تنها نقصان در هندبال ساحلی ایران عدم حمایت باشگاه‌ها از این رشته است که قابلیت قرارگرفتن در بین هشت تیم برتر جهان را دارد. به دلیل مشکلات اقتصادی و بودجه متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم لیگ هندبال ساحلی را در کشور راه‌اندازی کنیم و حتی تورنمنتی برای این رشته برگزار کنیم.

سرمربی برزیلی را به ایران می‌آوریم

افتخاری در مورد کیفیت آموزش هندبال ساحلی در ایران خاطرنشان کرد: به طور کلی‌ در آموزش پیشرفت خوبی داشته‌ایم اما جزئیاتی در هندبال ساحلی وجود دارد که باید برای کسب نتایج بهتر بر روی آن‌ها کار کنیم و به همین منظور در حال رایزنی با سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی برزیل هستیم تا در آبان‌ماه به ایران بیاید و در دوره آموزشی یک ماهه‌ای جزییات و دانش به روز هندبال ساحلی را در اختیار بازیکنان و مربیان بگذارد.

وی با اشاره به اینکه سرمربی تیم هندبال ساحلی برزیل سابقه حضور در بیش از هفت مسابقه جهانی و المپیک را در کارنامه خود دارد، اضافه کرد: همزمان با دوره آموزشی، اردوی تیم ملی را نیز برگزار خواهیم کرد که سه استان را برای برگزاری دوره آموزشی و اردوی تیم ملی پیش‌بینی کرده‌ایم و اصفهان هم جزو یکی از این استان‌های میزبان است.

سرمربی تیم هندبال ساحلی اظهار کرد: این مربی برزیلی در هندبال ساحلی جهان صاحب سبک و تراز اول است، با وجود اینکه اروپا در هندبال ساحلی حرف اصلی را می‌زند و ابداع‌کننده این رشته اروپایی‌ها هستند اما این مربی با توجه به قهرمانی‌هایی که به دست آورده ثابت کرده از سایرین متفاوت است و امروزه اروپا از کارهای او الهام می‌گیرد.

باید از کشورهای صاحب سبک الگوبرداری کنیم

افتخاری افزود: معتقد هستم وقتی در یک رشته ورزشی وقتی صاحب سبک نیستیم باید از کشورهای صاحب سبک الگوبرداری کنیم و برزیل بهترین الگو برای ایران است که می‌تواند ایران را حتی از کشورهای اروپایی متمایز کند.

به دنبال کسب سهمیه المپیک و جهانی هستیم

سرمربی تیم هندبال ساحلی با اشاره به آغاز اردوهای ملی از آبان ماه، اظهار کرد: تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان برای حضور در مسابقات آسیایی سال آینده خود را آماده می‌کند و به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۹ و سهمیه جهانی ۲۰۲۰ است.

کد خبر 350993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.