تجربه کره شمالی نشان داد ترامپ لایق مذاکره نیست

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: اگر پای صحبت تک‌تک مردم ایران بنشینیم، حتی کسانی که قبلاً نیز نظر بر مذاکره با آمریکا داشتند، حال از مذاکره با آمریکا ناامید شده اند.

سید ناصر موسوی لارگانی در رابطه با بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون اوضاع و شرایط حاکم بر کشور گفت: بیانات مقام معظم رهبری در این جلسه و جلسات پیش درباره مسائل جاری کشور می‌تواند راه گشا و دارای اهمیت باشد، اگر مسئولان کشوری فرمایشات ایشان را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، بسیاری از دشواری‌های کشور که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، ازمیان خواهد رفت.

موسوی لارگانی افزود: سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با آمریکا و به‌ویژه رییس جمهور کنونی این کشور، گویای این واقعیت بود که ترامپ از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بود در مردادماه اقتصاد ایران را دچار مشکل کند، اما مردم بیدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی که برای نظام جمهوری اسلامی بهای سنگینی را پرداخته و بیش از ۲۴۰ هزار شهید تقدیم کرده‌اند، فریب رفتارهای ترامپ و هم‌پیمانان وی را نخوردند.

این نماینده مجلس درباره رفتار ملت ایران گفت: مردم شریف ایران مشکلات ایجادشده توسط دشمنان کشور را خودشان مدیریت کردند، به‌جز عده بسیار محدودی آن‌هم در برخی از شهرها و شهرستان‌های کوچک که یکی دو شب به خیابان آمدند؛ اما در اکثر نقاط، مردم فریب این حرکات مذبوحانه آمریکا را نخوردند.

موسوی لارگانی ادامه داد: از این‌ رو مقام معظم رهبری در بیانات خود با اشاره به رفتار مذبوحانه ترامپ بر این نکته تأکید کردند که آمریکا با برنامه‌ریزی قصد داشت به‌نوعی ایران را ناامن جلوه دهد و با توجه به نوسانات بازار سکه و ارز و مشکلات اقتصادی که برای مردم پیش‌آمده بود، آن‌ها انتظار داشتند مردم به خیابان بیایند و علیه نظام شعار بدهند، ولی تیر آن‌ها به سنگ خورد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به دونکته مهم در سخنان مقام معظم رهبری، پیرامون رابطه با آمریکا گفت: ایشان از یک سو تأکید کردند قطعاً بین ما و آمریکا جنگی رخ نخواهد داد و نکته دیگری که باز هم تأکید فرمودند؛ بحث مذاکره با آمریکا بود که فرمودند اگر قرار بر این باشد که روزی با آمریکا مذاکره داشته باشیم، با دولت کنونی آمریکا هیچ مذاکره‌ای نخواهیم داشت.

کسانی که قبلاً دنبال مذاکره با آمریکابودند، حال ناامید شده اند

موسوی لارگانی افزود: اگر پای صحبت تک‌تک مردم ایران اسلامی نیز بنشینیم حتی کسانی که قبلاً نیز نظر بر مذاکره با آمریکا داشتند، حال از مذاکره با آمریکا ناامید شده اند. دلیل این ناامیدی هم این است که حداقل ۲ سال به طور پیاپی با آمریکا مذاکره می کردیم و در طی آن بندبند توافقنامه  در حضور نماینده و وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین نمایندگان دیگر کشورهای حاضر بر سر میز مذاکره بررسی و تأیید شد، اما رییس جمهور آمریکا یک طرفه این توافقنامه را زیر پا گذاشت و از برجام خارج شد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان تشریح کرد: مشخص است که مذاکره با چنین فردی یا افرادی نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ جز اینکه ما خود را کوچک کنیم. پس از برجام و پس از مذاکره با ایران، آمریکا با کره شمالی نیز مذاکره‌ای داشت. قبل از آغاز این مذاکرات و در طی آن ترامپ وعده وعیدهای بسیاری داد که اگر کره شمالی پای مذاکره بیاید، تحریم‌ها علیه این کشور  لغو خواهد شد و ... اما حال با گذشت تنها چند ماه، رسماً تمامی مذاکرات و صحبت‌هایی که با کره داشتند را نادیده گرفته و زیرپا گذاشته است.

موسوی لارگانی تصریح کرد: مذاکره با چنین فردی که از لحاظ فکری، عقلی و منطقی نمی‌تواند درست تصمیم گیری کند و حرف‌های خود را نیز قبول ندارد، کلاً جایز نیست.

مشکلات کشور بیشتر نتیجه سوء مدیریت داخلی است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در خصوص علل بروز مشکلات برای مردم گفت: مشکلاتی که در کشور وجود دارد بیشتر نتیجه سوء مدیریت است و ربطی به تحریم‌ها ندارد. یک سری از مشکلاتی که ما داشتیم مربوط به قبل از آن است که آمریکا عملاً و رسماً تحریم‌ها را مجدداً به اجرا بگذارد. در خصوص مشکلات پیش آمده، مقام معظم رهبری اشاره فرمودند؛ که اینها بیشتر جنبه سوء مدیریت داخلی دارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در خصوص نامه رییس قوه قضاییه به رهبری برای برخورد با مفسدین اقتصادی نیز  گفت: مقام معظم رهبری پیش از ارسال این نامه نیز در دستورالعمل ۸ ماده‌ای خود، اجازه برخورد با مفسدان اقتصادی را داده بودند؛ اما حال که مجدداً درخواستی از سوی قوه قضائیه مطرح شده است، ایشان با صراحت لزوم مبارزه با مفسدان اقتصادی خصوصاً آنها که باعث اخلال در بازار ارز و سکه شده‌اند، را تأیید کرده اند.

موسوی لارگانی گفت: امیدواریم قوه محترم قضائیه بدون هیچ رودربایستی، مماشات و برخورد مهربانانه‌ای که معطوف به ارتباط مفسدان با فلان شخص یا گروه باشد، با این افراد با جدیت برخورد کند؛ این خواسته ملت ایران و مقام معظم رهبری است، اگر برخورد با متخلفان و مفسدان اقتصادی با جدیت باشد، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی افزود: انتظار دیگر مردم این است که اعاده دادرسی برای وضعیت پرونده‌ها طبیعی باشد، اما افرادی که مفسد  اقتصادی و اخلالگر هستند، در اسرع وقت به پرونده آنان رسیدگی شود تا از تخلفات جدید آنها جلوگیری شود. اگر در بحث مبارزه با این مفسدان کوتاهی و مماشات داشته باشیم، شاهد تخلفات بعدی نیز خواهیم بود.

کد خبر 350917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.