کتاب «ساختارشکنی در پژوهش اجتماعی؛ پارادایم جنسیتی» رونمایی می شود

کتاب «ساختارشکنی در پژوهش اجتماعی؛ پارادایم جنسیتی» با حضور جمعی از جامعه‌شناسان و فعالان اجتماعی حوزه جنسیت رونمایی می شود.

این کتاب نوشته عباس محمدی اصل، جامعه شناس و استاد دانشگاه است که بیشتر به آثار و فعالیتش پیرامون جامعه‌شناسی جنسیت و نظریه پردازی در این حوزه، شهرت دارد.

«ساختارشکنی در پژوهش اجتماعی: پارادایم جنسیتی» توسط نشر شیرازه منتشر شده است؛ ناشر کتاب به خبرنگار ایمنا گفت: روش تحقیق در علوم‌اجتماعی به صورت‌های مختلف کمی، کیفی و... است و جامعه‌شناسی در رویکردهای مختلف پژوهش اجتماعی چه از دید مردم‌شناسی، چه از دید تجربی و مکاتب مختلف بسیار مورد بحث بوده ‌است. اما نگاه جنسیتی در آن هیچ وقت لحاظ نشده و طبعا مردم‌شناسانی که در مطالعات زنان کار کرده‌اند، خواه ناخواه از این رویکرد مردانه‌ که از قبل وجود داشته استفاده کرده اند.

وی افزود: در کتاب «ساختارشکنی در پژوهش اجتماعی: پارادایم جنسیتی»، نوآوری‌هایی جدید منسجم و یا به صورت یک رویکرد مدون تبیین شده تا در این وادی موضوع در محافل آکادمیک و دانشگاهی چه در داخل و چه در خارج از ایران به بحث گذاشته شود. چرا که این کتاب تنها یک طرح اولیه بوده و نیاز است که به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود.

به گزارش ایمنا، عصر امروز _دوشنبه ٢٢ مردادماه_ نشر و پژوهش شیرازه با همکاری اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ کتاب «ساختارشکنی در پژوهش اجتماعی: پارادایم جنسیتی» نوشته‌ «عباس محمدی اصل» را رونمایی می‌کند. ناهید رودافشان جامعه‌شناس، مریم نورایی نژاد جامعهشناس و خبرنگار اجتماعی و معصومه علی مرادی روانشناس بالینی؛ از سخنرانان این برنامه خواهند بود.

کد خبر 350706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.