۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
اتوبوس ویژه برای معلولان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از واگذاری و مناسب‌سازی یک‌دستگاه اتوبوس به بنیاد شهید برای جابه جایی جانبازان و معلولان خبر داد.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به منظور استفاده آسان جانبازان و معلولان شهر از وسایل حمل و نقل عمومی، ۲۰۰  اتوبوس جدید شهر اصفهان به صفحه شیب‌دار مجهز شده است.

وی افزود: طی چند سال اخیر بنیاد جانبازان درخواست‌هایی مبنی بر در اختیار گرفتن یک‌دستگاه اتوبوس برای جا به جایی جانبازان و معلولان در داخل شهر یا برای تفریح و گردش مطرح کرد، چرا که در ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ذکر شده تنها یک تا دو نفر معلول امکان استقرار دارند و مابقی برای حمل و نقل عموم است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: با توجه به درخواست بنیاد شهید مبنی بر استفاده از اتوبوس‌هایی که امکان استقرار ویلچرهای بیشتری در آن وجود داشته باشد، مقرر شد یک‌دستگاه اتوبوس به صورت کامل مناسب سازی و در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد.

افتخاری خاطرنشان کرد: علاوه بر اتوبوسی که به صورت رایگان در اختیار بنیاد شهید قرار می‌گیرد، شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان باید ۱۰۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی اتوبوس هزینه کند.

وی اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی وظیفه دارد اتوبوس را با ایجاد تغییراتی در مبلمان، نصب سطح شیب‌دار، نصب بالابر، فضاسازی داخل اتوبوس برای چیدمان ویلچر مناسب‌سازی کند، اما استفاده و نگهداری از اتوبوس بر عهده بنیاد شهید است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: مصوبه این طرح امروز در جلسه علنی شورای شهر به تصویب رسید.

کد خبر 350653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.