نقد و بررسی "عهد کاملا جدید" در کافه نقد تابستانی

پنجاه و هفتمین کافه نقد تابستان با شعار "به تماشای اندیشه" با نمایش و نقد فیلم کمدی فانتزی "عهد کاملا جدید" برگزار می‌شود که محصول مشترک سال ۲۰۱۵ سینماهای فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ است.

به گزارش ایمنا، این فیلم که به نویسندگی و کارگردانی "ژاکو وان دورمال" ساخته شده، داستان مردی به نام "خادا" است که در آپارتمانی همراه با همسر و دختر ۱۰ ساله‌اش "ایا" زندگی می‌کند. خادا در اتاق کارش یک کامپیوتر دارد که با آن‌ها همه چیز را خلق و کنترل می‌کند و افراد خانواده‌اش اجازه ورود به آن‌ اتاق را ندارند. یک شب "یا" پنهانی وارد اتاق پدرش می‌شود و صحنه‌هایی از بدبختی و بلایای زمینی را می‌بیند. "خادا" متوجه این کار "ایا" می‌شود و او را تنبیه می‌کند. آیا تصمیم می‌گیرد از پدرش انتقام بگیرد، بنابراین به اتاق او می‌رود و با تغییر برنامه کامپیوتر زمان مرگ تمامی ساکنان زمین را برای آن‌ها ارسال می‌کند و سپس کامپیوتر را قفل می‌کند و از اینجا است که داستان به صورت جدی آغاز می شود.

فیلم "عهد کاملا جدید" نامزد شش جایزه از ششمین دورۀ جایزه مارگریت بلژیک شد که چهار جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای آن به ارمغان آورد.

علاقه‌مندان به سینما و رسانه می‌توانند برای حضور در نشست پنجاه و هفتم کافه نقد، دوشنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ به سالن سوره حوزه هنری، واقع در خیابان آمادگاه مراجعه کنند. حضور در این نشست برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

کد خبر 350640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.