اختصاص ۹۰ میلیارد ریال وام خود اشتغالی

نطنز -فرماندار نطنز گفت: امسال مبلغ ۱۶۷ میلیارد ریال ویژه طرح "تکاپو" به متقاضیان اختصاص یافته که از این مقدار ۹۰ میلیارد به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، یوسف حسنی در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در قالب طرح تکاپو، مبلغ ۱۶۷ میلیارد ریال وام به متقاضیان در شهرستان نطنز اختصاص یافته است.

وی گفت: تاکنون ۶۲ پرونده برای دریافت این وام ها مورد بررسی قرار گرفته که بعد از تایید کار گروه، فرد متقاضی به بانک عامل معرفی و پس از اخذ تاییدیه بانک، این وام به متقاضی طرح اختصاص می یابد.

فرماندار نطنز افزود: تاکنون ۹۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و ۶۷ میلیارد ریال دیگر نیز به زودی به درخواست کنندگان تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکل بیکاری توسط دولت اقداماتی انجام شده که چند سال قبل جلسه شورای عالی اشتغال با حضور نمایندگانی از دولت، کارگران و کارفرمایان برگزار شد و سهم اشتغال‌زایی در ۲۲ بخش و به طور کلی در سه وزارتخانه صنعت،‌ معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در قالب مصوباتی مشخص شد.

حسنی با بیان اینکه سه وزارتخانه که سهم عمده ای در ایجاد اشتغال دارند با برنامه ریزی منابع مالی را هزینه کنند، تصریح کرد: بسته اشتغالی دولت در راستای توسعه اشتغال پایدار در کشور با ۵۵ راهکار مصوب شده است.

وی گفت: توجه به مشاغل کوچک و خانگی، توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و ارتباطات در جلسه شورای عالی اشتغال مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح تکاپو با هدف توسعه اشتغال پایدار، رونق اقتصادی در جامعه هدف، ارتقای درآمد و معیشت واحدها در کوتاه ترین مدت با حداکثر سود دنبال می شود، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق این طرح ستادهایی در هر استان فعال می شود.

کد خبر 350630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.