حضور ۱۷ کشور بر مزار شهید حججی

نجف آباد- فرمانده لشکر زرهی ۸نجف اشرف گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۷ کشور دنیا به یادمان شهدای نجف آباد آمده اند که بیشتر آن ها با کنجکاوی خاصی به دنبال شناخت شخصیت یک جوان دهه هفتادی به عنوان مصداقی از رویش های انقلاب بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، سرهنگ پاسدار سیف الله رشید زاده امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از چهار هزار هیئت مذهبی از سراسر کشور با عنوان کلی "خادمان ایمانی مشعر" شناسایی شده که از آنان برای مشارکت در مراسم سالروز شهید حججی که عصر روز پنج شنبه ۱۸ مردادماه برگزار خواهد شد، دعوت شده و تاکنون مشارکت حداقل یک هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان خارج از استان اصفهان قطعی شده است.

وی به مشارکت جبهه فرهنگی کشور و ارگان های مختلف شهرستان همچون شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و بسیج در این برنامه اشاره کرد و افزود: علاوه بر مراسم روز پنج شنبه که با سخنرانی شخصیت هایی مانند حجت الاسلام پناهیان و علیرضا ازغدی و مداحی سلحشور و نریمانی همراه خواهد بود، دعای ندبه شبکه یک سیما نیز این هفته نیز به صورت مستقیم از کنار یادمان شهدای نجف آباد و مزار شهید حججی با صدای سعید حدادیان و سخنرانی آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری به روی آنتن خواهد رفت.

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف از دعوت فرماندهان ارشد سپاه و مقامات کشوری به این برنامه خبرداد و اضافه کرد: برای مراسم این روز محدودیت های خاص ترافیکی همچون بسته شدن هر دو باند بلوار طالقانی حدفاصل میادین شهدا و شیخ بهایی در نظر گرفته شده و مجموعه هایی مانند دانشگاه آزاد با ظرفیت ۶۵۰ نفر در کنار حسینیه و حتی منازل شخصی خیران برای اسکان شرکت کنندگان آماده شده است.

۱۸ مردادماه به عنوان "روز رویش های انقلاب" ثبت می شود

رشید زاده بخش با اشاره به تاثیرات خاص شهادت این شهید مدافع حرم اختصاص گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۷ کشور دنیا به یادمان شهدای نجف آباد آمده اند که بیشتر آن ها با کنجکاوی خاصی به دنبال شناخت مراحل و نحوه شکل گیری چنین شخصیتی در یک جوان دهه هفتادی به عنوان مصداقی از رویش های انقلاب بوده اند.

وی با اشاره به نامگذاری هجدهم مرداد سالروز شهادت حججی به عنوان "روز رویش های انقلاب" یا "روز ملی شهدای مدافع حرم" خبر داد و خاطرنشان کرد: دوم مهرماه سالروز تشییع تاریخی و تدفین این شهید نیز ویژه برنامه جداگانه ای در نجف آباد برگزار خواهد شد.

تصویب طرح سه میلیاردی برای یادمان نجف آباد

فرمانده لشکر زرهی ۸نجف اشرف با اشاره به تقدیم ۱۱ شهید از یگان لشکر زرهی ۸ نجف اشرف به عنوان مدافع حرم و بیش از دو هزار و ۵۰۰ شهید از شهرستان در سال های دفاع مقدس تصریح کرد: بخش های زیادی از امکانات و زیرساخت های فراهم شده در یادمان شهدای نجف آباد را شخصیت های مطرح کشوری و خیران تامین کرده اند، اما در یک سال اخیر چندین طرح برای زیباسازی و تکمیل این یادمان مطرح شده که یکی از این پروژه ها با برآورد هزینه سه میلیارد تومانی به تصویب رسیده است.

رشید زاده اولویت بهسازی یادمان را استفاده از منابع غیر دولتی و کمک خیرین دانست و گفت: سریالی که شبکه سوم سیما با موضوع زندگی این شهید در دست تولید قرار داده بود، به درخواست خانواده شهید در قسمت هایی با تغییراتی همراه شده و عوامل آن قول داده اند که بخش هایی از آن را در هفته های آینده به روی آنتن ببرند.

رشید زاده با بیان اینکه در جامعه امروز و برای آشنایی نسل جوان با ایثارگری های شهدا باید خاطرات شهدا به صورت مکتوب برای همیشه باقی بماند، اضافه کرد: در راستای ارایه خاطرات همرزمان شهید برای تولید مستند و چاپ کتاب، در یک همکاری نزدیک با موسسه شهید کاظمی کتابی از خاطرات شهید در دست چاپ قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته یک مجموعه نیز بر اساس اطلاعات طبقه بندی شده نظامی در دست تدوین است که انتشار آن به شرایط زمانی خاص و صدور اجازه از دستگاه های متولی نیاز دارد.

حضور امنیتی لشکر ۸ نجف اشرف در غرب و شرق کشور

فرمانده لشکر زرهی ۸نجف اشرف با بیان اینکه همزمان با حضور یگان ها در منطقه ثلاث کرمانشاه و زاهدان که با هدف تامین امنیت پایدار انجام گرفته است، اظهار کرد: با تعامل سازنده دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری در امور فرهنگی و عمرانی مورد نیاز شهر ورود پیدا کرده ایم که از جمله مصادیق آن می توان به همکاری در برگزاری جشن های چندین هزار نفری "زیرسایه خورشید" و عملیات عمرانی در طرح هایی مانند تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی، کشتارگاه و فرهنگسرای مهر ایزدی اشاره کرد.

رشید زاده از اجرای پل عابر پیاده در مقابل پادگان عاشورا به عنوان محل اصلی استقرار این لشکر به عنوان یکی از تعهدات سال های گذشته وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در زمینه فعالیت های فرهنگی متاسفانه شاهد موازی کاری دستگاه های مختلف و هدر رفتن منابع محدود اختصاص داده شده به هر کدام از این مجموعه ها هستیم به طوری که برای بهسازی تصاویر نصب شده از ۲۵۰۰ شهید نجف آباد در سطح شهر، اعتباری وجود ندارد.

وی افزود: بهسازی این تصاویر که همزمان با نخستین اجلاسیه ملی شهدای نجف آباد بر روی تیرهای روشنایی معابر اصلی شهر نصب شده و در کمتر از پنج سال رنگ و کیفیت خود را از دست داده اند، به حدود ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 350186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.