جمع آوری تبلیغات مصرف سیگار از ۷۰ واحد عرضه کننده

خوانسار- مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار گفت: در سال جاری در یک طرح ضربتی پوسترهای تبلیغات مصرف سیگار از ۷۰ واحد مرکز عرضه و فروش جمع آوری شد.

مسعود قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار اظهار کرد: سال جاری ۸۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از سطح مراکز عرضه توسط کارشناسانان بهداشت محیط و کنترل مواد غذایی  کشف و معدوم سازی شده است.

وی گفت: در سال جاری طرح ضربتی جمع آوری  تبلیغات سیگار با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی اجرا شد، در این طرح هرگونه پوستر که به ظاهر مصرف سیگار را خطرناک، اما در واقع برای تشویق به خرید از سیگار بود از ۷۰ واحد عرضه کننده جمع آوری شد.

خوانسار نیازمند احداث پایگاه دوم اورژانس 115 

مدیر شبکه یهداشت و درمان خوانسار اظهار کرد: با توجه به پراکندگی و بعد مسافت طولانی  روستاهای خوانسار تا مرکز شهر ایجاد پایگاه دوم اورژانس ۱۱۵ نیاز مبرم است.

وی افزود: محله تیدجان خوانسار برای ایجاد پایگاه اورژانس ۱۱۵ در نظر گرفته شده تا در موقع حوادث به شهروندان خدمات ارایه کند البته در این زمینه از طریق فرمانداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری هستیم.

قیصری تصریح کرد: در حال حاضر یک پایگاه اورژانس در مرکز شهر با یک آمبولانس و  پنج پرسنل ثابت وجود دارد که در مواقع پوشش دهی به تصادفات جاده‌ای در روستاهای شهرستان با مشکل کمبود نیرو و تجهیزات مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یک مرکز خدمات درمانی در روستای خم‌ پیچ  در ساعات اداری مستقر است که ساکنان روستاهای اطراف نیز برای درمان به این روستا مراجعه می‌کنند، در روستای ویست نیز یک پزشک به صورت شبانه روزی مستقر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار با بیان این‌که پنج مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان وجود دارد، گفت: در صورت تأمین اعتبار دو خانه بهداشت در دو روستای  خوانسار احداث می شود.

اجرای طرح غربالگری 

وی با بیان این‌که خوانسار هفتمین شهرستان استان در اجرای طرح غربالگری است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه واحد ام ای تی در اختیار بخش خصوصی بود، دانشگاه علوم پزشکی در اقدامی این واحد را به شبکه بهداشت و درمان واگذار کرده است و در این راستا مکان آن نیز آماده شده که با راه‌اندازی این واحد خدمات درمانی به معتادان ارایه می‌شود.

کد خبر 350138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.