مسئولان راه را اشتباه می‌روند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه فنی و حرفه‌ای ریل‌گذاری فرهنگی به خوبی انجام نشده است، گفت: باید فرصت‌ها را به مردم نشان دهیم تا به ما اعتماد کنند، بسیاری از جوانان ما به دنبال مشاغل پشت میزنشینی نیستند و مسئولان راه را اشتباه می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوطالب جلالی پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور در خبرگزاری ایمنا با بیان ایران جزو چهار کشور اول دارای ثروت طبیعی دنیا است، اظهار کرد: این در حالی است که با وجود این میزان ثروت، قوانین مترقی دینی و قوانین‌انسان ساز در بحث  مشارکت و همکاری دچار چالش اساسی هستیم.

وی افزود: هنوز از لحاظ فرهنگی دچار مشکل هستیم. همیشه منتظر بودیم که از بالادست تصمیم بگیرند و در پایین‌دست اجرا کنیم، اما در پایین دست هم به خوبی عمل نکرده‌ایم.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان اصفهان با تاکید براینکه باید از ظرفیت‌های استفاده نشده در کشور بهره برداری لازم را داشته باشیم، تصریح کرد: اشتغال از مطالبات بحق مردم است، من به عنوان مسئول اگر متهم ردیف اول نباشم، حتما متهم ردیف چندم هستم و باید به مطالبات مردم توجه بیشتری داشته باشم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها دیده‌بان اجتماعی جامعه هستند، افزود: باید از ظرفیت‌های رسانه به خوبی بهرمند شد، رسانه رویدادهای جامعه را به خوبی منعکس می‌کند و این امر ستودنی است. ما نیز برای شناساندن ظرفیت‌های موجود در فنی و حرفه‌ای و اقداماتی که انجام داده‌ایم باید از ظرفیت رسانه استفاده کنیم تا با بهره‌گیری از این ظرفیت خودمان را با جامعه پیوند بزنیم.

جلالی پدیده شوم بیکاری را چالش جدی کشور دانست و گفت:همه باید به صورت جدی برای برطرف کردن این چالش گام بردارند.

وی با بیان اینکه ما باید به عنوان مدیر دستگاه خدمات دهنده به جوانان اعتماد کنیم تا برای ایجاد فرصت شغلی مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: زیبنده نیست که جوانانی را تربیت کنیم که حاضر به حضور در مناطق کویری با حقوق بالا هم نباشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه فنی و حرفه‌ای ریل‌گذاری فرهنگی به خوبی انجام نشده است، تصریح کرد: باید فرصت‌ها را به مردم نشان دهیم تا به ما اعتماد کنند، بسیاری از جوانان ما به دنبال مشاغل پشت میزنشینی نیستند و مسئولان راه را اشتباه می‌روند.

وی ادامه داد: مسئولان در این زمینه از این تفکر برای توجیه کم کاری‌هایشان استفاده می‌کنند و وظیفه ماست که ظرفیت‌ها را به همه نشان دهیم.

جلالی با بیان اینکه ما دچار هدر رفت منابع دولتی هستیم، ادامه داد: در این زمینه وزارت علوم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش و پروش و ... باید پاسخگو باشند که چه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان ما بیشتر برای شکل‌گیری مشکلات هزینه‌ کرده‌اند، ادامه داد: مسئولان کمتر برای آسیب شناسی و حل مشکلات هزینه کرده‌اند و بر این اساس خروجی مناسبی را دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تاکید براینکه هر گونه اقدام صورت گرفته در اداره کل فنی و حرفه‌ای در زمان مدیریت آینده باید ادامه داشته باشد، تصریح کردک اقدامات صورت گرفته قابل برگشت به عقب نیست چرا که برون‌سپاری، تعریف ۲۰۰ حرفه جدید و ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی قابل برگشت به عقب نیست و این راه باید ادامه داشته باشد.

کد خبر 349987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.