۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
فرهنگ سازی برای جامعه ای سالم

کاشان - با هدف فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و کاهش ترافیک و سلامت جامعه طرح"پنج شنبه های بدون خودرو" در کاشان برگزار شد.

مرتضی والی زاده مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، با بیان اینکه این طرح در راستای ترغیب و تشویق مردم، مدیران و کارکنان اداره ها و نهادها در استفاده از دوچرخه به جای خودرو در مراجعه به محل کار آغاز شده، اظهار کرد: این طرح از ۹ فروردین ماه امسال آغاز شد و هم اکنون به ایستگاه چهاردهم رسیده است.

وی گفت: در طرح"پنج شنبه های بدون خودرو" که در راستای حفظ سلامت جامعه، کاهش مشکلات زیست محیطی و آلاینده های خودروها، رفع معضل ترافیک اجرا می شود، شرکت کنندگان حرکت خود را از ساعت هفت صبح از ایستگاه دوچرخه شهری واقع در میدان الغدیر(قمر بنی هاشم) آغاز و تا شهرداری کاشان رکاب می زنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای معرفی هر چه بهتر این طرح، مسیر مشخص و ثابتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:  با استمرار اجرای این برنامه، طرح"پنج شنبه های بدون خودرو" تبدیل به عادت رفتاری سبز و سالم شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان افزود: سهم عظیمی از نقش فرهنگ دوچرخه سواری برای کاهش بیماری ها و غلبه کردن بر آن است تا مردم به این وسیله ترغیب به استفاده از آن شوند.

کد خبر 349971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.