۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
خیانت تلفن های همراه هوشمند!

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که لمس صفحه نمایش گوشی هوشمند، یک شیوه جدید برای ردیابی و نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این شنیده بودیم برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که اطلاعات شخصی کاربران را ذخیره می‌کنند. اما آیا امکان آن وجود دارد که صفحه نمایش تلفن همراه به ما خیانت کرده و اطلاعات ما را فاش کند؟ محققان استرالیایی به تازگی کشف کرده‌اند که لمس و یا فشار دادن دکمه‌های صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، می‌تواند شیوه‌ای جدید برای ردیابی هویت افراد و نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران محسوب شود.

محققان استرالیایی در مطالعه‌ای که در سمپوزیوم تکنولوژی" Privacy Enhancing " در بارسلونا ارائه شد، نشان دادند که حرکات لمسی کاربران، اطلاعات کافی را در مورد هویت منحصر به فرد و ردیابی آن‌ها برملا می‌کند. تیم تحقیق استرالیایی با استفاده از یک برنامه اندروید هدفمند، داده‌ها و حرکات لمسی کاربران را گردآوری کرده و دریافتند که نمونه‌های نوشتاری، ۷۳.۷ درصد از اطلاعات مربوط به یک کاربر و حرکات "left swipes" می تواند تا ۶۸.۶ درصد اطلاعات افراد را نشان دهد.

محققان با ترکیب حرکات swipes، tap و keystrokes و همچنین نمونه‌های نوشتاری، می‌توانند تا ۹۸.۵ درصد اطلاعات مربوط به کاربر را فاش کنند. تیم تحقیق به کاربران هشدار می‌دهد این نوع ردیابی که بر اساس حرکات لمس گوشی هوشمند صورت می‌گیرد (touch-based tracking) ، برای ردیابی اطلاعات کاربران بر روی یک گوشی هوشمند و یا چندین دستگاه می‌تواند استفاده شود. به گفته محققان از آنجا که اپلیکیشن‌های زیادی اطلاعات مربوط به حرکات لمسی گوشی هوشمند را جمع آوری می‌کنند، تنظیمات حریم شخصی نیز برای در امان ماندن از نفوذ اطلاعات کافی نیست.

کد خبر 349835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.