جدایی زودتر از موعد کاپیتان ذوب‌آهن

باشگاه ذوب‌آهن با فروش زودهنگام مرتضی تبریزی بخشی از هزینه‌های این فصل خودش را تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که سعید آذری به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در طی ۲ سال گذشته با آن دست و پنجه نرم می کرد، بحث کاهش بودجه ۲۶ میلیاردی این باشگاه توسط مجمع کارخانه ذوب‌آهن بوده که با توجه به وضعیت باشگاه‌داری در ورزش ایران اوضاع مالی ذوب‌آهن را با چالشی بزرگ روبرو کرده است. داستان حق پخش تلویزیونی و اسپانسر پیراهن بعلاوه درآمد بلیت فروشی هم آنقدرها زیاد نیست که بتواند کمکی به خرج ذوب‌آهن کند و در این مسیر  آذری باید تحت هر شرایطی به دنبال درآمدزایی برای باشگاه باشد.

خریدهای سنگینی مثل امیر قلعه‌نویی در لیگ هفدهم و محسن مسلمان در لیگ هجدهم برای باشگاهی مثل ذوب‌آهن که از لحاظ اقتصادی معمولا اهل ریخت و پاش نیست مباحث مالی حساب ذوب‌آهن را تحت تاثیر قرار داد و کار را برای مدیریت آذری سخت کرد که نمونه آن شکایت وزنه‌برداران ملی‌پوشی بود که از ذوب‌آهن طلبکارند اما پولی وجود نداشت که طلبشان پرداخت شود. خرید دو بازیکن خارجی و پرداخت‌های دلاری هم بار مالی دیگری به باشگاه ذوب‌آهن اضافه کرده تا سعید آذری تجربه جدایی بدون سود امید ابراهیمی از استقلال و رفتنش به لیگ قطر را در مورد تبریزی اجرایی نکند.

پرونده فروش مرتضی تبریزی به استقلال در شرایطی چند ماهی است باز شده که کاپیتان ذوب‌آهن طی چند سال اخیر در تیررس استقلال قرار داشت و هر سال شایعاتی مبنی بر پیوستن او به آبی‌ها به گوش می رسید تا اینکه روز گذشته -۹ مرداد ماه- تبریزی با حضور در باشگاه استقلال با عقد قراردادی دو ساله رسما به این تیم پیوست و بعد از بازی هفته دوم ذوب‌آهن در برابر استقلالمی تواند پیراهن آبی را بر تن کند و به نوعی جانشین تیام، مهاجم جدا شده استقلالی‌ها شود. بعد از رفتن ابراهیمی و تیام و نیامدن سرور جباروف آبی‌ها حاضرند برای جلب رضایت هواداران خودشان از جیب هزینه کنند و کاملا می‌شد حدس زد که تبریزی در این مسیر از اصفهان راهی تهران شود.

در فصلی که ذوب‌آهن از لحاظ مهره آنچنان دستش باز نیست شاید فروش تبریزی به استقلال و خالی شدن لیست ذوب‌آهن از بازیکنان اسمی کمی عجیب باشد ولی در بحث انتقال مرتضی تبریزی به استقلال باید دو مورد مهم را در نظر گرفت. ذوب‌آهن با فروش تبریزی نزدیک به ۲ میلیارد تومان نقد درآمدزایی می‌کند، این پول می‌تواند در وضعیت اقتصادی امروز بخشی از پیش پرداخت بقیه بازیکنان و کادر فنی را در ابتدای فصل تامین کند که شاید در مقایسه با مبلغ حدودا ۱۵ میلیاردی فوتبال ذوب‌آهن زیاد نباشد ولی با این حال داشتن پول نقد در بازار امروز یک عامل بسیار مهم برای موفقیت ذوب‌آهن به حساب خواهد آمد.

نکته مهم دیگرهم مربوط به اتمام مدت قرارداد تبریزی در انتهای این فصل است که بعد از آن ذوب‌آهن هیچ مالکیتی نسبت به تبریزی نخواهد داشت و این مهاجم همدانی می‌تواند بدون پرداخت یک ریال به ذوب‌آهن از این تیم جدا شود. پس در این شرایط دور اندیشی ذوب‌آهنی‌ها حتی با وجود از دست دادن یک مهاجم با کیفیت، آنچنان هم غیر منطقی نبوده و ذوب‌آهن بعد از ۵ سال کار کردن بر روی تبریزی و تبدیل کردن او به یک مهاجم با کیفیت هزینه‌های انجام شده برای این بازیکن را جبران خواهد کرد.

کد خبر 349720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.