اتاق جنگ ایران کجاست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به شکل گیری اتاق جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها در وزارت خزانه داری آن کشور گفت: اتاق جنگ ایران کجا است؟ چرا نمی خواهیم قبول کنیم وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده‌ایم؟ آرایش اقتصاد جنگی ایران در کجا می خواهد شکل بگیرد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، حمید بنایی در نطق میان دستور خود خاطرنشان کرد: انتظار می رود که با توجه به جنگ اقتصادی اقدامات مهمی در راستای کاهش وابستگی به نظام اقتصادی جهان در ایران صورت گیرد که این امر تا کنون محقق نشده است.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتی اقدامات پدافندی در مقابله با تحریم‌ها به کندی و در بیشتر موارد بعد از مشاهده شدن آثار تحریم‌ها صورت می گیرد،  منظور از اقدامات پدافندی کارهایی مانند کاهش استفاده از شبکه سوئیفت یا پیگیری پیمان‌های پولی دو جانبه است که می تواند تا حد زیادی ضربه پذیری نظام بانکی ایران را نسبت به تحریم‌ها کاهش دهد.

وی اضافه کرد: بنابراین در جنگ اقتصادی باید متناسب با شرایط، آرایش اقتصاد را شکل داد، اما در اقتصاد کشور آرایش جنگی وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: در این جنگ مردم صحنه گردان اصلی ماجرا هستند؛ همانطور که در جنگ هشت ساله رفتار، منش، اخلاق و همراهی مردم با مسئولان و تحمل سختی ها سبب شد یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشود.

کد خبر 349684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.