۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
داستان‌خوانی به بهانه روایت...

داستان‌های کوتاه‌ "گزارش زنجیره‌ای" نوشته "سعیده زادهوش" و "پلک زدن در سه دقیقه" نوشته "سیدامید نقیبی" در هشتاد و نهمین نشست نقد و بررسی داستان کانون داستان‌نویسی بهانه روایت بررسی می‌شود.

به گزارش ایمنا، در هشتاد و نهمین نشست‌ نقد و بررسی رمان و مجموعه داستان که از سوی کانون داستان‌نویسی بهانه روایت که با همکاری موسسه فرهنگی، هنری و ادبی روایت کلک خورشید برگزار می‌شود، داستان‌های کوتاه‌ "گزارش زنجیره‌ای" نوشته "سعیده زادهوش" و "پلک زدن در سه دقیقه" نوشته "سیدامید نقیبی" نقد و بررسی می‌شود.

داستان "پلک زدن در سه دقیقه" درباره مرد نویسنده‌ای است که بعد از مرگ در قبر به هوش می‌آید ولی نمی‌داند که از این دنیا رخت بربسته و به اصطلاح، مُرده است. چالش‌های این انسانِ مُرده در این به هوش آمدن، در سه دقیقه طول می‌کشد اما پر از اتفاقات خاصی است که شاید در سه دقیقۀ زمینی نگنجد... این داستان بیان کنندۀ حسرت و فرصت‌ها و کارهای نکرده است، در واقع مروری از زندگی است که گذشت ...

هم‌چنین داستان "گزارش زنجیره‌ای" ترور "علی رزم آرا" به‌صورت داستان بیان شده و از قتل‌های سیاسی زمان شاه و ترور سعید حجاریان هم الهام گرفته شده است. این داستان روایت مرد روزنامه‌نگاری است که قصد دارد محتاطانه حذف‌های سیاسی را گزارش و ریشه‌یابی کند و درنهایت جان بر سر این افشاگری‌ها می‌دهد.

"خواهران پینوکیو" نیز عنوان اثر جدید سعیده زادهوش و محتوی ۱۱ داستان برای نوجوانان است که به‌زودی منتشر خواهد شد.

نشست نقد و بررسی داستان‌های کوتاه‌ "گزارش زنجیره‌ای" نوشته "سعیده زادهوش" و "پلک زدن در سه دقیقه" نوشته "سیدامید نقیبی" چهارشنبه دهم مردادماه ساعت ۱۸ در خانه خورشید، واقع در آبشار اول، روبه‌روی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

کد خبر 349681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.