حمایت شهرداری اصفهان از توسعه‌اداره کل انتقال خون

شهردار اصفهان و رییس شورای شهر اصفهان به مناسبت روز اهداء خون به سازمان انتقال خون مراجعه و با اهداء شاخه گل این روز را به اهداکنندگان و کارکنان این سازمان تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مرداد سال ۱۳۵۳، سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم، مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد. از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه در ایران به عنوان روز "اهداء خون" نام گذاری شد.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اهداء خون از سنت‌های پسندیده در فرهنگ کشور قلمداد می‌شود، در واقع اهداء خون، اهدا زندگی و یکی از مصادیق بارز نیکوکاری است.

وی با اشاره حمایت مدیریت شهری اصفهان از سازمان انتقال خون گفت: شهرداری اصفهان این سازمان را در توسعه ساختمانی و تاسیساتی حمایت خواهد کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: اداره کل انتقال خون زیر نظر وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند، بنابراین از این طریق می‌توانند زمین هایی با کاربری بهداشتی و درمانی را تامین کنند و شهرداری نیز در صدور پروانه ساختمانی و عوارض ساخت و ساز، سازمان انتقال خون را حمایت خواهد کرد.

نوروزی با اشاره به ساختمان انتقال خون خیابان مشتاق اظهار کرد: قرار است در طرح توسعه کنار این مجموعه، ساختمانی احداث شود که موانعی بر سر ساخت و ساز وجود دارد و بخش زیادی از ساختمان در طرح ها و فضاهای عمومی قرار می‎گیرد از این رو به دنبال این هستیم این طرح اصلاح شود.

 وی با اشاره به ضرورت ورود خیران به این حوزه گفت: خوشبختانه انجمن‌ها و خیریه‌ها در زمینه انتقال خون و مسائل بهداشتی فعال شده اند، در این راستا با تعامل خیران و دستگاه‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

از توسعه تشکیلاتی سازمان انتقال خون حمایت می‌کنیم

 فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این دیدار به ایمنا گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد این سازمان را در جهت توسعه تشکیلاتی، احداث مراکز خون‌گیری و ایجاد مراکز آزمایشگاهی و خون‌گیری حمایت کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری شهرداری اصفهان توسعه تشکیلاتی سازمان انتقال خون تسریع یابد تا این مراکز در حد پاسخگویی به نیازهای مردم باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها یک مرکز خون‌گیری در شهر وجود دارد، ادامه داد: بر اساس استانداردها باید حداقل سه مرکز خون‌گیری در شهر ایجاد شود، بنابرین نیاز است تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری زمین‌هایی با کاربری بهداشتی و درمانی شناسایی و تملک شود تا بتوانیم به استانداردها نزدیک شویم.

معین خاطرنشان کرد: برای صدور پروانه ساختمانی و عوارض ساخت و ساز شهرداری می‌تواند لایحه حمایتی از این سازمان را به شورا ارایه دهد.

وی تاکید کرد: سازمان انتقال خون بخش پشتیبانی بیمارستان‌ها است که اگر وجود نداشته باشد، امکان انجام بسیاری از فعالیت‌های درمانی در بیمارستان‌ها وجود ندارد، اما خوشبختانه این مرکز با همه توان در خدمت مردم بوده، بنابراین لازم است از این خدمتگزاران تشکر و قدردانی شود.

کد خبر 349584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.