فعالیت ۲ هزار سمن در کشور/سال پر رویدادی خواهیم داشت

اردستان – وزیر ورزش و جوانان گفت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد سمن ها تنها ۱۰۰ مورد بود، اما اکنون بالغ بر دو هزار سمن در کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان، مسعود سلطانی فر در بازدید از پروژه های ورزشی شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه های نیمه تمام اظهار کرد: تعدادی از این پروژه ها در حال بهره برداری است و مابقی نیز بزودی تکمیل خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بعضی از این پروژه ها سال ها معوق مانده بود که با عزم جدی در دو سال گذشته سعی کرده ایم تا این پروژه ها را به اتمام برسانیم، گفت: امید است این پروژه ها را تا سال ۹۷ و ۹۸ با استفاده از منابع استانی و ملی و عزم و اراده ای که در بین مسئولان بخش های مختلف دولتی کشوری و استانی وجود دارد به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: مشکلاتی در بخش نگهداری فضاهای آموزشی، تعمیرات و بازسازی وجود دارد که باید رفع شود.

سلطانی فر با بیان اینکه برای دهه فجر پروژه های بزرگ ورزشی به نام "فجر چهلم" پیش بینی شده است، اظهار کرد: این پروژه ها از ۲۰ سال پیش آغاز شده  که شامل استادیوم ۱۵ هزار نفری در زنجان و ارومیه، پیست دوچرخه سواری در کرمان و رشت، سالن سرپوشیده در اردبیل و تعدادی استادیوم پنج هزار نفری در شهرهای مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم همزمان با هفته دولت هر هفته یک مورد افتتاح داشته باشیم، گفت: امید است بتوانیم از این پروژه ها در جهت گسترش ورزش همگانی و قهرمانی استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان دولت دوازدهم حدود ۱۰ سالن پنج تا شش هزار نفری که در کشور نیمه کاره مانده، سه سالن سر پوشیده دو و میدانی، سه مورد پیست دوچرخه سواری، تعدادی استخر و باقیمانده استادیوم های ۱۵ هزار نفری و پنج هزار نفری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به لزوم استفاده مطلوب از منابع محدود تصریح کرد: امسال سال پر رویدادی است چرا که رویداد بین المللی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را شاهد بودیم  که با دلاوری و سلحشوری تیم ایران و با تدارک و پشتیبانی وزارت ورزش و فدراسیون انجام شد و نتیجه تاریخی و خوبی گرفتیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در دهه سوم مرداد و دهه اول شهریور بازی های آسیایی جاکارتا را پیش رو خواهیم داشت، افزود: المپیک جوانان در مهرماه و در پایان سال در کنار دیگر مسابقات جام  ملت های  آسیا را خواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم بعد از ۴۰ سال آقایی خود را در فوتبال آسیا نشان دهیم اگرچه این موضوع در رنکینگ فیفا همیشه به اثبات رسیده است.

سلطانی فر با بیان اینکه سمن های مردم نهاد که زیر نظر اداره ورزش و جوانان قرار داشتند در ابتدای دولت یازدهم کمتر از یکصد مورد بوده اند، تصریح کرد: این سمن ها امروز به دو هزار مورد رسیده و به لحاظ کمی توسعه خوبی داشته و به لحاظ کیفی هم در زمینه توانمند سازی و حضور آنها در عرصه مختلف برای کمک به دولت و توسعه کشور کار می کنیم.

کد خبر 349314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.