۹۵ هزار مرغ مبتلا به آنفولانزا در تیران و کرون معدوم شد

تیران - مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت: ۹۵ هزار مرغ مبتلا به آنفولانزا در یک باب مرغداری شهرستان تیران و کرون معدوم شد.

فضل الله صالحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه یک کانون آلوده به بیماری آنفولانزا در این شهرستان یافت شده، اظهار کرد: ۹۵ هزار مرغ مبتلا به آنفولانزا در یک باب مرغداری شهرستان تیران و کرون معدوم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه کانون آلوده به بیماری آنفولانزا در شهرستان نجف آباد در دو کیلومتری شهرستان تیران و کرون است، منجر به انتقال بیماری به مرغداری نزدیک به کانون آلوده شده که مرغ های این مرغداری معدوم شد.

 مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد مرغداری‌های در نزدیکی کانون آلوده به بیماری برای پیشگیری از انتقال ویروس و کاهش خسارت به سرمایه گذاران این عرصه، تخلیه شده‌اند و کانون آلوده سمپاشی شده است.

صالحی با اشاره به اینکه انتقال بیماری از طریق پرندگان و سگ‌های ولگرد انجام می شود، تصریح کرد: مرغداری‌ها باید نسبت به محل نگهداری غذا، تردد افراد و همچنین منبع آب دقت و توجه داشته باشند تا اینکه ویروس بیماری انتقال پیدا نکند.

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد یکی از دلایل انتقال بیماری هستند، خاطرنشان کرد: سگ‌های ولگرد در اطراف کشتارگاه‌ها زیاد هستند که در جلسه با شهرداری‌های شهرستان،بر اتلاف و یا ساماندهی این سگ‌ها برای پیشگیری از انتقال بیماری، تأکید و توصیه شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون افزود: شهرستان تیران و کرون به لحاظ جمعیت بالا مرغ و بوقلمون از حساسیت خاصی برخوردار است و همواره کنترل و پایش بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود، با توجه به اینکه کانون آلوده به بیماری آنفولانزا در نزدیکی این شهرستان قرار گرفته نظارت‌ها و حساسیت‌هابیشتر شده است.

صالحی اضافه کرد: هیچ‌گونه حساسیتی در خصوص عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ در شهرستان تیران و کرون وجود ندارد و تمامی این مواد خوراکی از سلامت برخوردار است و مردم این منطقه نگرانی نداشته باشند.

کد خبر 349058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.