۵۰ سمن در حوزه زنان اصفهان فعالیت دارد

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت ۵۰ سمن در حوزه بانوان در شهر اصفهان گفت: این سمن‌ها در شهر اصفهان وجود دارد و چنانچه یک سوم آنها پویا باشند، می‌توانند اقدامات بزرگی را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید دهقانی ظهر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاحیه  خانه سمن‌های بانوان و رونمایی از طرح "کتاب، مادر کودک" در مناطق پانزدگانه شهرداری با اشاره به فعالیت ۵۰ سمن در حوزه بانوان در شهر اصفهان اظهار کرد: این سمن‌ها در شهر اصفهان وجود دارد و چنانچه یک سوم آنها پویا باشند، می‌توانند اقدامات بزرگی را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه رویکر اصلی اداره شهر در کشورهای شرقی، دولت محور است، ادامه داد: در این شهرها دولت‌ اختیار را در دست گرفته‌ و شهرها به صورت مجزا اداره می‌شود البته تلاش برخی از کشورها در خصوص مشارکت شهروندان در اداره شهر نیز نتیجه بخش بوده و شهرهای کشور هندوستان از جمله شهرهای موفق در این زمینه بوده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه خیریه‌ها، نهادهای مذهبی و سمن‌ها توانایی اداره شهرها را دارند، ادامه داد: ضروری است که برای رسیدن به جامعه اجتماع محور نسبت به تقویت سمن‌ها برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی زنان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار شهر اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: زنان این بخش از جامعه در سیاستگزاری‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه نسبت به مردان توجه کمتری دارند و باید برای تقویت حضور آنها برنامهریزی کرد.

دهقانی با بیان اینکه در دهه هشتاد در مجلات خارجی مبحث سقف شیشه‌ای زنان در جوامع توسعه یافته مطرح شد و امروز  در این کشورها مرحله پیشرفت با سقف‌های نامرئی فرهنگی مواجه است، افزود: چنانچه در این جوامع زنان نتوانند همراه با برنامه‌ریزی پیشرفت کنند، در سطوح پایین مدیریتی قرار می‌گیرند البته باید توجه داشت که در این جوامع زنان را ضعیف تلقی می‌کنند در صورتی که ساختار موجود قوانین مانع بروز قابلیت‌های زنان می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی در برخی از نقاط ببیانگر ناتوان بودن آنها نیست، افزود: در کلانشهرها مشاهده شده است که هر کجا که بستری برای حضور زنان فراهم شده با قدرت ورود کرده و قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشتهاند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان انتخاب شهردار زن، مدیرکل زن، رییس سازمان زن و .. را در اصفهان بیانگر توسعه فرهنگ و تغییر نگاه به زنان دانست و ابراز امیدواری کرد که با کمک سمن‌ها در راستای توانمند سازی زنان گام‌های بلندتری برداشته شود.

کد خبر 349049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.