۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
تصویب دو لایحه پیشنهادی شورا

لایحه پیشنهادی راه‌اندازی اتاق‌های مراقبت کودک و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی از مجتمع‌های ایستگاه‌های مترو با رویکرد توسعه حمل و نقل محور در چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه پیشنهادی "ایجاد ارزش افزوده اقتصادی از مجتمع‌های ایستگاه‌های مترو با رویکرد توسعه حمل و نقل محور" در چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص این طرح اظهار کرد: شهرداری برای بهره‌برداری از هر ایستگاه مترو ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داد و باید این بودجه تامین شود.

وی افزود: راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری در ایستگاه‌های مترو می‌تواند دسترسی شهروندان به خدمات را تسهیل کند، اضافه کرد: البته این مراکز باید مطابق با طرح تفصیلی شهر اصفهان راه‌اندازی شود.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای اجرای این طرخح اولویت بندی نیازهای شهری در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: استفاده از بخش خصوصی در این زمینه مورد توجه است و باید حدود شعاع ایستگاه‌های مترو نیز مشخص شود.

لزوم بازنگری در مطالعات مترو

وی همچنین به لزوم بازنگری در مطالعات مترو اشاره کرد و گفت: مطالعات مترو مربوط به ۲۷ سال گذشته است و باید مطابق با نیاز روز این مطالعات بازنگری شود.

مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این خصوص با بیان اینکه مجتمع‌های تجاری در ایستگاه‌های مترو باید توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شود، افزود: چنانچه شهرداری به تنهایی مجری این طرح شود به عاقبت ساختمان‌هایی مانند بدنه سازی چهارباغ و جهان نما دچار خواهد شد.

لایحه پیشنهادی "ایجاد ارزش افزوده اقتصادی از مجتمع‌های ایستگاه‌های مترو با رویکرد توسعه حمل و نقل محور" با ۱۰ رای اعضای شورای شهر مصوب شد.

"ایجاد اتاق مراقبت کودک در فضاهای عمومی شهر اصفهان" نیز لایحه پیشنهادی دیگری بود که از سوی پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به صحن علنی ارسال شده بود.

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص این لایحه اظهار کرد: برای اجرای این طرح سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان باید تا پایان تابستان امسال طرح مطالبعاتی و نیاز سنجی راه‌اندازی اتاق مراقبت کودک را در همه مناطق شهرداری ارزیابی و نسبت به راه‌اندازی این مراکز به صورت عادلانه اقدام کند.

اتاق مراقبت کودک با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شود

وی تصریح کرد: ضروری است که این مراکز تا جایی که ممکن است با همکاری بخش خصوصی ایجاد شود اما نباید هزینه‌ای برای ورودی به این اتاق‌ها دریافت شود.

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در طراحی معماری فضاهای عمومی در استانداردهای دنیا راه‌اندازی اتاق مراقبت از کودک جانمایی میشود، گفت: در معماری ایرانی نیز این امر باید دیده شود که البته در برخی از شهرها به این موضوع توجه شده  و در برخی از اماکن نیز به فراموشی سپرده شده است.

لایحه پیشنهادی "ایجاد اتاق مراقبت کودک در فضاهای عمومی شهر اصفهان" نیز در این جلسه علنی با ۱۰ رای موافق اعضای شورای شهر مصوب شد.

کد خبر 348943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.