۹ هزار دستگاه تجهیزات سخت‌افزاری در شهرداری اصفهان فعال است

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۹ هزار دستگاه تجهیزات مختلف شامل ۳۳۰۰ رایانه، ۱۵۰۰ دستگاه AVL، ۱۶۵۰ دوربین، ۱۴۰۰ چاپگر و اسکنر و هزار دستگاه انواع تجهیزات فعال در مرکز داده توسط کارشناسان و شرکت‌های پیمانکار سازمان فاوا به صورت مستمر پشتیبانی می‌شود.

بهروز ارباب‌شیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف مهم این سازمان تأمین و نگهداری تجهیزات سخت افزاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بالاترین استاندارد و کیفیت است که سازمان فاوا به طور مستمر و بی وقفه نسبت به این امر همت می‌گمارد.

وی با اشاره به اقلام مختلف این تجهیزات در شهرداری گفت: مهمترین این تجهیزات شامل دستگاه های رایانه، تجهیزات مدیریت ناوبری(AVL)، دوربین‌های نظارت تصویری، چاپگرها و اسکنرهای حرفه ای، دستگاه‌های حضور و غیاب و... است.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به تجهیزات تحت پوشش مرکز داده شهرداری اضافه کرد: از دیگر تجهیزات دارای اهمیت شهرداری اصفهان در حوزه ICT می توان به سِرور، سوئیچ ، روتِر و یو.پی. اس‌ها و سامانه‌های برق اضطراری مجموعه شهرداری و تأسیسات مرکز داده اشاره کرد که کوچکترین وقفه در خدمات رسانی آن، کل فعالیت‌های حوزه فناوری شهرداری اصفهان را مختل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فاوا در این حوزه ضمن نظارت بر عملکرد سامانه‌های سخت افزاری مورد استفاده در مناطق، سازمان‌ها و معاونت ها، نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز بخش‌های مختلف شهرداری به صورت بهینه، بر اساس مطالعات انجام شده و آخرین فناوری و استانداردهای روز اقدام کرده و در عین حال جهت توانمندسازی کاربران در استفاده بهینه از این سامانه‌ها آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند.

ارباب شیرانی ادامه داد: مدیریت سامانه‌های سخت افزاری و رفع عیب رایانه‌ها و تجهیزات جانبی، بررسی وضعیت موجود و نیازهای آتی تجهیزات فناوری اطلاعات شهرداری، ارائه مشاوره های تخصصی، ارزیابی فنی و شناسایی شرکت های توانمند ارائه دهنده خدمات و... در کمترین زمان از دیگر فعالیت‌های سازمان فاوا در این حوزه است.

وی اضافه‌کرد: در این راستا بیش از ۹ هزار دستگاه تجهیزات مختلف شامل ۳۳۰۰ رایانه، ۱۵۰۰ دستگاه AVL، ۱۶۵۰ دوربین، ۱۴۰۰ چاپگر و اسکنر و هزار دستگاه انواع تجهیزات فعال در مرکز داده توسط کارشناسان و شرکت‌های پیمانکار سازمان فاوا به صورت مستمر پشتیبانی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به شرایط ویژه اصفهان و کشور در ایام تابستان و قطع برق در ساعات مختلف (بر اساس جدول زمانبندی)،  بر اهمیت بیش از پیش حوزه پشتیبانی فناوری اطلاعات شهرداری در این شرایط تأکید و خاطرنشان کرد: این سازمان به صورت بی وقفه در تلاش است تا خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان با مشکل و اخلال مواجه نشود.

کد خبر 348920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.