مسابقات سبک‌های مختلف ووشو راهی برای شناخت مستعدین

مسئول کمیته مسابقات هیئت ووشو استان اصفهان با بیان اینکه مسابقات استانی سبک‌های مختلف ووشو محلی برای شناخت مستعدین است، گفت: ووشوکاران سبک‌های مختلف با حضور در رقابت‌های استانی سطح آمادگی خود را برای مسابقات انتخابی استان افزایش می‌دهند.

مجید عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد فعالیت‌های کمیته مسابقات هیئت ووشو استان، اظهار کرد: شانزدهمین دوره مسابقات استانی سبک چاچوان در دو بخش دختران و پسران در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در نیمه اول تیرماه برگزار شد.

وی با اشاره به حضور ۲۴۰ ووشوکار در بخش پسران این مسابقات، افزود: مسابقات به صورت تیمی و با حضور ووشوکارانی از شهرستان‌های مختلف استان از جمله اصفهان، خمینی‌شهر، مبارکه، شاهین‌شهر، فریدون‌شهر و ... برگزار شد که بیشترین نفرات از شهرستان اصفهان بود و در پایان تیم‌های اصفهان، مبارکه و خمینی‌شهر به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

عباسی هدف از برگزاری مسابقات استانی سبک‌های مختلف ووشو را استعدادیابی و پرورش داوران استان برای کسب آمادگی جهت قضاوت در مسابقات مختلف کشوری بیان کرد و ادامه داد: در واقع ووشوکاران استان در این مسابقات آمادگی لازم برای حضور در مسابقات انتخابی استان که آذرماه برگزار می‌شود را به دست می‌آورند.

مسئول کمیته مسابقات هیئت ووشو استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا برگزاری مسابقات انتخابی استان، مسابقات زیادی در سبک‌های مختلف برگزار می‌شود و در مردادماه نیز مسابقه استانی سبک چانگچوان در بخش پسران و دختران را برگزار می‌کنیم تا ووشوکاران سبک‌های مختلف، خود را محک زده و آماده حضور در مسابقات انتخابی استان شوند.

وی گفت: در ایران ۲۰ سبک ووشو فعال است در اصفهان نیز بیشتر چاچوان و چانگ‌چوان و خواچوان و خونگ‌چوان فعال است و مسابقات و دوره  های آموزشی متعددی برگزار می‌شود.

کد خبر 348317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.