استفاده از فرش‌های لرزه‌گیر در خط یک مترو

معاون اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان گفت: به‌منظور حفظ آثار تاریخی اصفهان در طول مسیر خط یک مترو از فرش‌های لرزه گیر تحت عنوان فرش‌های PU ‌استفاده شده به همین دلیل زمان احداث خط یک طولانی شده است.

اصغر دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در نظر گرفتن یک کانال اختصاصی برای عبور قطار شهری از زیر زمین که در طول مسیر حرکت هیچ تداخلی با دیگر وسایل نقلیه عمومی ندارد، بدان معنا است که شهروندان می‌توانند با خیالی آسوده سفرهای درون شهری خود را با برنامه زمان‌بندی مشخص انجام دهند.

وی با بیان اینکه خط یک قطار شهری اصفهان حدفاصل شهرک قدس تا پایانه صفه ۲۰.۲ کیلومتر طول دارد، افزود: به‌منظور حفظ آثار تاریخی اصفهان در طول مسیر خط یک از فرش‌های PUلرزه گیر تحت عنوان فرش‌های   ‌استفاده شده است به همین دلیل احداث این خط طولانی شد.

معاون اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان با تاکید بر اینکه شرکت سازنده، عمر فرش‌های PU را ۳۰ سال اعلام کرده است، ادامه داد: استفاده از فرش‌های PU از پروژه‌های اروپایی که همانند اصفهان مترو آنها از کنار آثار تاریخی عبور می‌کند، الگوبرداری و اجرا شده است.

دهقان راه‌اندازی خط یک قطار شهری اصفهان را گام بزرگی برای رفاه بیشتر شهروندان خواند و گفت: در حال حاضر خط یک مترو به صورت کامل مورد استفاده قرار گرفته و روزانه ۵۰ هزار مسافر را جا به جا می‌کند.

وی اظهارکرد: ساختمان کنترل مرکزی قطار شهری اصفهان در پنج طبقه ساخته شده و شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن، پارکینگ، شستشو و تعمیر چرخ‌های قطار است و مسیر رفت وآمد قطارها را کنترل می‌کند.

معاون اجرایی سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به دو توقف‌گاه خط یک قطار شهری اصفهان در ایستگاه‌های قدس و دفاع مقدس، تصریح کرد: هر کدام از این توقف‌گاه‌ها ظرفیت پارک چهار رام قطار شهری را دارند.

دهقان از مردم درخواست کرد: با استفاده هر چه بیشتر از قطار شهری برای سفرهای درون شهری خود، به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک کرده و زمینه انجام سفری ایمن و ارزان را فراهم کنند.  

کد خبر 347875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.