چرا مردان ماشین وساعت لوکس دوست دارند؟

محققان دانشگاه پنسیلوانیا می گویند به علت ترشح تستوسترون بیشتر، مردان به طرف خرید مارک های با کیفیت بالا از اتومبیل، ساعت و لباس کشیده می شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی ایمنا از techtimes، تحقیقات جدید نشان می دهد که مردان به علت یک دوز بالاتر ازتستوسترون، علاقه دارند ماشین مدل بالا و کالای لوکس بخرند. در تحقیق منتشر شده در مجله Nature Communications، هورمون مردانه تستوسترون به عنوان عامل اصلی در رابطه با علاقه مردان به رفتار مصرف کننده و خرید کالاها و لباس های لوکس شناخته شد.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در این رابطه می گویند: این موضوع در مردان یک استراتژی است تا رتبه خود در سلسله مراتب انسانی را هم بالا ببرند. درواقع  مطالعات قبلی نشان داده بود که انسان ها از کالاهای مادی برای نشان دادن موقعیت اجتماعی خود استفاده می کنند ونقش هورمون در رفتار آنها ناشناخته مانده بود.

در این مطالعه جدید، محققان۲۴۳ مرد ۱۸ تا ۵۵ ساله را تجزیه و تحلیل کردند. در حالی که برخی از آنها یک دوز اضافه از  تستوسترون را از طریق  تزریق  ژل به صورت موضعی و  با دارو دریافت کردند.

سپس ازاین افراد خواسته شد که از بین دو محصول مشابه با کیفیت یکی را انتخاب و خرید کنند، درحالی که یکی از کالاها دارای برند تجاری و لوکس بود. این نظرسنجی در بین بیش از ۶۰۰ مرد انجام شد. این تیم کشف کرد که مردانی که تستوسترون اضافه دریافت کردند، ترجیح بیشتری برای خرید وسایل مارک و ماشین های گران قیمت دارند. 

محققان در نشریه Nature Ecology و Evolution اعلام کردند سطح تستوسترون مردان بستگی به محل زندگی آنها دارد. پسران جوانی که در محیط های چالش برانگیز و پر سر و صدای بیشتری زندگی می کنند، سطح تستوسترون پایین تری در بزرگسالی دارند.

کد خبر 347788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.