استانی شدن فرایند گزینش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

شهرضا - رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: باید فرایند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تسهیل و با سرعت عمل بیشتری انجام شود، به همین دلیل استانی شدن فرایند جذب در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب عصر امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه دبیرخانه و معارفه اعضای هیئت اجرایی جذب هیئت علمی استان اصفهان که در فرمانداری شهرضا برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار کرد: آن حضرت در زمان حیات خود، رهبری بزرگترین نهضت علمی جهان اسلام را برعهده گرفتند و توانستند به خوبی آن را مدیریت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: امام صادق(ع) توانستند با افرادی که قصد بزرگنمایی در عقاید را داشتند مقابله و جایگاه واقعی هریک از مقدسات دینی را نشان دهند.

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری اضافه کرد: آن حضرت در مدت حیات خود توانستند در جامعه مسلمانان تعادل فکری ایجاد کنند و به این وسیله بینش سیاسی و مذهبی مردم توسعه پیدا کرد تا جایی که گرایش به یک مذهب، مانع پذیرش سایر ادیان و مذاهب نبود.

رضوان طلب با بیان اینکه امام صادق(ع) از تجزیه جامعه اسلامی جلوگیری کردند، تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های آن حضرت، ریاست بزرگترین دانشگاه جهان اسلام بود که در آن رهبران سایر فرق اسلامی نیز تحصیل کردند.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر در دانشگاه امام صادق(ع) تحصیل می‌کردند، اظهار کرد: تفکرات رهبران دینی ما مربوط به یک زمان خاص نبوده و همواره قابلیت عرضه در مجامع علمی و استفاده برای نخبگان را دارد.

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری تأکید کرد: پیروان اهل بیت(ع) باید اداره‌کنندگان مهمترین مراکز علمی و دانشگاهی جهان و رهبران علمی در سراسر عالم باشند.

رضوان‌طلب با اشاره به ایجاد سامانه جذب اعضای هیئت علمی کشور، تصریح کرد: تعداد ۲۵۰۰ نفر از اساتید در سراسر کشور در این زمینه فعالیت و نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جذب اعضای هیئت علمی به صورت متمرکز انجام نمی‌شود، اظهار کرد: مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری در این زمینه وحدت رویه ایجاد می‌کند، اما مراحل اصلی جذب اساتید با دانشگاه متقاضی است.

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت متقاضیان تصدی سمت استادی دانشگاه، گفت: فردی که متقاضی ورود به حرفه استادی دانشگاه است باید از ابتدای مراحل گزینش، مورد احترام دیگران قرار گیرد، حتی افرادی که فاقد امتیازات لازم در این زمینه هستند نیز نباید مورد تحقیر و توهین قرار بگیرند.

رضوان‌طلب با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل در فرایند جذب اعضای هیئت علمی، تصریح کرد: باید فرایند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها  تسهیل و با سرعت عمل بیشتری انجام شود، به همین دلیل استانی شدن فرایند جذب در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فرایند جذب اعضای هیئت علمی کاملا شفاف و قابل پیگیری است، تصریح کرد: در شش استان کشور هیئت جذب اعضای هیئت علمی تشکیل شده است، زیرا در این استان‌ها مراکز دانشگاهی زیاد و فاقد این هیئت بودند.

به گزارش ایمنا، دبیرخانه اجرایی جذب هیئت علمی استان اصفهان در دانشگاه شهرضا تشکیل و دکتر امیر حسین علی بیگی به عنوان دبیر اجرایی آن معرفی شد.

کد خبر 347769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهریار IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    0 0
    به نظر می‌رسه با این کار، آزادی دانشگاه‌ها در جذب اساتید کم می‌شه. این مغایر با تمرکززدایی و کاهش دخالت‌های دولتیه.