مهمترین نیاز نخبگان، اثرگذاری مثبت و ملموس در جامعه است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:متأسفانه در کشور به جای اینکه مسئولان به دنبال کشف نخبه ها، دانشمندان، عالمان اهل فکر و دانش باشند و برای حل مشکلات از آنان یاری بخواهند دقیقا برعکس عمل می کنند و این مردم، دانشمندان و نخبه های جامعه هستند که به دنبال مسئولان می روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور و هجوم همه جانبه دشمنان در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی  و... باید با هم راهی برخی عوامل داخلی، مدیران و مسئولان کشور به استقبال مشکلات و دردهای جامعه رفته و مشکلات را با مردم به ویژه جوانان و داشمندان ایرانی کشف و اجرایی کنند.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان افزود: مسئولان باید به فکر حل مشکلات کشور باشند، اما متأسفانه در این کشور به جای اینکه مسئولان به دنبال کشف نخبه ها، دانشمندان، عالمان اهل فکر و دانش باشند و برای حل مشکلات از آنان یاری بخواهند دقیقا برعکس عمل می کنند و این مردم، دانشمندان و نخبه های جامعه هستند که به دنبال مسئولان می روند تا از مشکلات جامعه گره گشایی کنند، این رویه غلط باید در جامعه اصلاح شود.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد:  مقام معظم رهبری بارها به این مسئله اشاره و تذکرات لازم را به مسئولان داده اند، اما جای سوال دارد چرا برخی به جای اینکه به فکر مردم و مشکلات آنها باشند و از ظرفیت دانشمندان و طرح ها و توان داخلی استفاده کنند در آن طر ف مرزها به دنبال راه حل می گردند.

وی ادامه داد: امروز زمان آن رسیده جوانان و دانشمندان به میدان بیایند و مشکلات را شناسایی و راه حل های آن ارایه کنند و مسئولان هم حمایت لازم را از طرح های نخبگان و دانشمندان ایرانی انجام دهند تا مشکلات کشور رفع شود.

باقریان اضافه کرد: زیبنده کشور ایران و مردمان ایران اسلامی نیست که نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیست در سخنان سخیف خود به صراحت اعلام کند برای رفع مشکلات آب راهکارهای حیاتی در اختیار دارد و بعد عده ای  در داخل کشور سریعا دنبال روی او باشند.

وی عنوان کرد: دشمن به درستی می داند از کجا به کشور ضربه وارد کرده، اختلاف ایجاد کند و در نهایت مسایل را به آشوب ختم کند، بنابر این باید آگاه و هوشیار بود و نباید فراموش کرد ایران اسلامی دارای سرمایه های بی نهایتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا خواب را برای دشمنان پریشان کند نه اینکه راه حل مشکلات  کشور  را دشمنان این سرزمین ارایه کنند.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به اعتراضات اخیر اصناف مختلف، گفت: آشوب ها، تجمعات صنفی، اعتراض های مردمی باید مورد توجه همه مسئولان کشور قرار گیرد و با حضور در بین مردم حرف ها و دردهای مردم شنیده شود و برای این دردها راه درمان مناسب در نظر گرفته شود و این مهم تحقق نخواهد یافت جز با تکیه بر توان داخلی و بر همین اساس همه باید دست در دست هم دهیم و با وحدت و همدلی به فکر کاهش دردهای جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه جوانان شهرستان لنجان باید آینده شهرستان را دریابند، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مردم سوال می کنند آینده شهرستان لنجان با وجود بحران های متعدد چیست، در آینده محیط زیست شهرستان با وجود همه آلودگی ها به چه وضعتی خواهد بود و از سوی دیگر مشکلات معیشتی مردم  چه می شود و بر همین اساس باید آسیب های منطقه را شناسایی کنیم.

باقریان افزود: ۱۶ سال قبل طی کنفرانسی در یکی از دانشگاه های کشور خطر خشکسالی هشت استان ایران پیش بینی شد، اما این پیش بینی در همان دانشگاه باقی مانده و کسی این مسئله را جدی نگرفت، روزی حرف از خشک شدن زاینده رود زده شد، اما همه خندیدند و امروز هم اگر بی توجه به آینده باشیم ضربه های هولناکی به استان اصفهان و شهرستان لنجان وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز جوانان، نخبه ها و مردم هوشیار شهرستان به میدان بیایند و با جدیت به فکر شناسایی آسیب ها، بحران ها و مشکلات شهرستان باشند چرا که سرمایه های بسیاری در شهرستان دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و با تکیه بر این سرمایه های از بحران های پیش رو عبور کرد.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به فرا رسیدن روز ملی حجاب و عفاف یادآور شد: روز ملی حجاب و عفاف فرصتی است که بدانیم عدم توجه به عفاف و حجاب چه  آسیب های جبران پذیری به جامعه وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: زمانی دشمنان ایران اسلامی به جنگ چادر و مذهب آمدند و قیام مردمی در مسجد گوهرشاد  شکل گرفت و شهادت جمع زیادی از مردم کافی بود تا این جنگ با شکست مواجه شود اما امروز عده ای با حمایت های دشمنان دوباره به این جنگ دامن می زنند و این  زنگ هشداری برای همه است و برهمین اساس همه وظیفه داریم نسبت به حجاب و عفاف جامعه حساس باشیم هرچند از خودمان و خانواده شروع کنیم.

کد خبر 347665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.