تشییع و خاکسپاری پیکر شهید محمدابراهیم رشید

پیکر مطهر شهید مدافع حرم، «محمدابراهیم رشید»، رزمنده جبهه مقاومت و از نیروهای تخریبچی تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز بر دستان مردم شهر قم تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش ایمنا، محمدابراهیم اهل روستای صرم قم و از نیروهای تخریب تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که چندباری برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) به سوریه رفته بود، ۳۲ سال بیشتر نداشت که روز دهم تیرماه در یک عملیات مستشاری در جاده تدمر_دیرالزور سوریه به خاطر برخورد با مین تله‌ای به شهادت رسید.

محمدابراهیم کسی که فرمانده‌اش سرهنگ محمدهادی سفیدچیان او را فردی «پویا و خستگی‌ناپذیر» تا جایی که عقیده دارد «او در طول شبانه روز ۲ الی ۳ ساعت می‌خوابید. با اینکه لاغر و نحیف بود اما مانند فولاد استوار و محکم بود، بسیار پویا بود و خستگی در او پیدا نمی‌شد».

فرمانده‌اش او را «خنده‌رو» می‌داند و ثابت قدم، همانگونه که از او چیزهایی شنیده بود «من آن‌قدر در این مسیر قدم بر می‌دارم و به سوریه می‌روم تا شهید شوم».

البته این را بگویم که او استاد تخریب بود و ۱۴ ماه با عوامل مستند مسابقه «ضدگلوله» همکاری کرده و مسئول انفجارات و جلوه‌های ویژه این مسابقه بوده است.

گفتنی است شهید «ابوالقاسم رشید»، برادر محمدابراهیم نیز از شهدای هشت سال دفاع مقدس است که پس از چند سال مفقود بودن، در سال ۷۳ در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم تشییع و خاکسپاری شد، مادر او هم در چندسال گذشته در حادثه آتش‌سوزی منا در اعمال حج تمتع به رحمت ایزدی پیوست.

کد خبر 347509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.