بخشی از خط ۳ قطارشهری مشهد سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: علاوه ‌بر خط دو قطارشهری، بخشی از خط سه قطار شهری مشهد تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حیدری امروز در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفاری مکانیزه قطارشهری ( TBM) به ایستگاه باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه پروژه خط ۳ یکی از پروژه های اساسی و زیربنایی شهر مشهد به شمار می‌آید، اظهارکرد: این خط، طولانی‌ترین خط قطار شهری در کشور است که منطقه الهیه را به سیدی متصل می‌کند و تاثیر بسزایی بر روانسازی ترافیک در بخشی از هسته مرکزی شهر دارد.

حیدری گفت: فارغ از بحث اقدامات فنی که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این خصوص تلاش های وافری انجام داده است، تامین مالی در پروژه هایی که هزینه های اجرایی بالایی دارند مسئله بسیار مهمی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای پنجم شهر مشهد تمام تلاش خود را به منظور تامین و فراهم نمودن منابع مالی انجام داده تا پروژه متوقف نشود و خوشبختانه این اتفاق محقق شده است، تصریح کرد: در سال ۹۷ با همکاری دولت محترم و علی‌رغم شرایط حاکم، شهرداری مشهد مجوز انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری را کسب کرد و خوشبختانه تنها شهری بودیم که موفق به فروش این اوراق شد.

رییس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم روند پیشرفت این پروژه همچون گذشته و با همین قدرت ادامه داشته باشد و بتوان با شرایط مناسب دولت در انتشار مجوزهای اوراق مشارکت، علاوه بر تکمیل خط ۲ قطار شهری، بخشی از خط ۳ نیز تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

حیدری در خصوص نوسانات بازار ارز و تاثیر آن بر پیشرفت پروژه‌های قطارشهری، گفت: بخش زیادی از حوزه تجهیزات قطارشهری وابسته به منابع ارزی است؛ دولت برای چنین پروژه‌هایی ارز را با قیمت رسمی تامین خواهد کرد ولی در هر صورت هزینه‌های این پروژه افزایش پیدا خواهدکرد.

کد خبر 347456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.