با مردم باید شفاف صحبت کرد/سکوت در برابر سودجویان خیانت است

اردستان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نقدینگی مشکل جدی اقتصادی امروز کشور است، زیرا در مسیر مناسبی به سمت تولید حرکت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر در مسجد جامع اردستان گفت: یکی از وظایف خادمان مردم در این شرایط اقتصادی این است که در بین مردم باشند و با آنها صحبت کنند تا گوشه ای از بار روانی مردم را کم کرد.

وی افزود: از زمان شکل گیری انقلاب و درست از روزی که مردم تصمیم گرفتند روی پای خود بایستند با مشکلاتی مواجه بودند که از مشکلات امروز بزرگتر بود مانند از دست دادن مهره های تاثیر گذار در انقلاب همچون حادثه هفتم تیر و سپس تهاجم فرهنگی و پس از آن تحریم اقتصادی، اما نظام همواره به پشتوانه مردم از این مشکلات عبور کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امروز از یک طرف دشمنی وجود دارد که به دنبال خلع سلاح و کاهش قدرت دفاعی ایران است و از سوی دیگر طرف دیگر ملتی قرار دارد که هیچگاه در برابر زیاده خواهی های دشمنان کوتاه نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی امروز تمام مدیران کشور الگویی همچون شهید تندگویان دارند این الگو تنها برای وزرا معنی نمی دهد تمام مسئولان باید رویکرد شهدا را داشته باشند.

همه باید زیر یک سقف و چتر ولایت حرکت کنیم

آذری جهرمی تاکید کرد: امروز زمان حرکت کردن است و اگر کسی نمی تواند این مسیر را ادامه دهد شایسته حرکت در مسیر خدمت نیست باید جای خود را به افراد کاردان بدهد چرا همه در مقابل شهدا باید جوابگو باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کسی که برای خدا خدمت بکند خدا نامش را پر آوازه خواهد کرد، افزود: همه باید زیر  چتر ولایت حرکت کنیم و هدف تنها خدمت به مردم باشد.

نقدینگی مشکل امروز اقتصاد کشور است

وی با بیان اینکه مسئولان مشکلات مردم را می دانند،  یادآور شد: در بحث اقتصادی نقدینگی مشکل جدی است چراکه متاسفانه بنا به دلایلی این نقدینگی در مسیر مناسبی به سمت تولید نرفته است. نقدینگی با توجه به شرایط جامعه در بعضی موضوعات مانند نارنجک ضامن کشیده عمل کرده است، اما مردم تجربه دوره تحریم سابق را دارند.

آذری جهرمی اضافه کرد: در نوسانات قیمتی اخیر علتی به نام نقدینگی و معلولی به نام فرایند روانی  وجود دارد، تصمیم دولت بر این بوده که برای کمک به قشر ضعیف جامعه  نرخ ارز را ثابت نگه دارد تا کالاهای اساسی وارد شود اما بی نظمی مالی و سوء استفاده سودجویان است که با ارز ۴۲۰۰ اجناس را وارد کرده و به قیمت چند برابر عرضه می کنند. 

سوء استفاده ها تبدیل به مفاسد اقتصادی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: متاسفانه به مرور زمان سوء استفاده ها تبدیل به فساد اقتصادی می شود، باید تعارفات مصلحت گونه و فساد آور را کنار گذاشت و شفاف با مردم صحبت کرد. باید نام افرادی که در اقتصاد کشور اخلال ایجاد می کنند را گفت و با آن ها برخورد کرد زیرا اگر سکوت شود خیانت به مردم و نظام است.

وی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده مردم تحمل سختی ها را دارند اما نباید ملاحظه کاری کرد اگر می خواهیم به مردم خدمت کنیم فساد را باید ریشه کن کنیم. دشمنان این مرز و بوم در پی اعمال فشار اقتصادی هستند و توهینی بالاتر از اینکه شهروندان و دانشجویان ایرانی را به کشور خود راه نمی دهند، وجود ندارد.

وی گفت: به فضل الهی و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش های دولت، مجلس و قوه قضاییه نظام اسلامی همه تلاش خود را برای خدمت به مردم خواهد کرد و مردم را تنها نخواهد گذاشت و نام و آوازه نظام جمهوری اسلامی در شرایطی والاتر و استوارتر از امروز در تاریخ دنیا خواهد درخشید.

به گزارش ایمنا، شهیدحجت الاسلام حاج سید نوراله طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان و کوهپایه در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، شهید دکترحسن بخشایش از اعضای حزب جمهوری و همچنین شهید مهندس محمود تفویضی زواره معاون وقت وزیر راه وترابری کشور در حادثه تروریستی انفجار حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 347022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.