رونمایش شتابدهنده اکسل در اصفهان

مراسم ارائه استارتاپ های شتابدهنده اکسل به سرمایه گذار عصرامروز -چهارشنبه ششم تیرماه - در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در این مراسم اظهار کرد: مراسم امروز حاصل تلاش یک ساله اکسل و شهرک برای حمایت از استارتاپ های نوپا است. باوجود شرایط سخت اقتصادی امروز، کارآفرینان جهادگران عرصه نوآوری هستند واحتیاج به حمایت دارند. برای حمایت از جوانان نیاز به حمایت شرکت های بزرگ داریم.

محمدجواد امیدی تصریح کرد: در یکسال اخیر شاهد حمایت شتابدهنده اکسل از استارتاپ های نوپا بودیم که پابه پای این شرکت ها با تلاش خستگی ناپذیر از جوانان حمایت کرد. این شتابدهنده می تواند الگوی موفقی برای دیگر شتابدهنده ها باشد. شهرک علمی تحقیقاتی  در طول ۲۰ سال حیات خود پیشگام و الگوی کارآفرینی بوده است.

وی افزود: موفقیت های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مرهون خوش فکری، ایده پردازی و علاقه همکاران ما است. مسئولانی که هرچند کارمند دولت بودند اما باعشق تلاش کردند از شرکت های نوپا حمایت کنند و از شکست این گروه های جوان و استارتاپ ها ناراحت و با پیروزیشان خوشحال شدند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: درحال حاضر  ۵۲۰ شرکت و ۷۰۰ دانش آموخته دانشگاهی در شرکت علمی تحقیقاتی مشغول فعالیت هستند که ۵۰۰ نفر آنها مدرک PHD دارند. همچنین شاهد استقرار متقاضیان از شرکت های نوپا تا بزرگ هستیم که شهرک را مکانی برای رشد و توسعه علم و خدمات خود می دانند. حضور در این مکان علمی در مجاورت فضای علمی دانشگاه باعث شده بهره وری شرکت ها بالا برود.

امیدی خاطرنشان کرد: شهرک علمی تحقیقاتی مرتب در حال بزرگ شدن است و نمی توان دیگر به شیوه سنتی آن را مدیریت کرد. باید از بخش خصوصی، شرکت ها و شتابدهنده اکسل هم طلب مشارکت کرد تا با ایجاد فضای کسب و کار کمک کنیم زیست بوم فناوری در این منطقه علمی شکل و قوت بگیرد.

به گزارش ایمنا، شتابدهنده اکسل به عنوان بزرگترین شتابدهنده فعال در اکوسیستم کارآفرینی ایران با هدف ایجاد مراکز شتابدهنده استانی و حمایت از ایده‌های خلاقانه و کسب و کارهای نوپا آغاز به کار کرده است.

کد خبر 346999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.