افزایش قیمت دلار ضربه سنگینی به اتوبوسرانی وارد کرده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه افزایش قیمت دلار ضربه سنگینی به اتوبوسرانی وارد کرده است، گفت: ۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان کولردار نیست و امکان نصب کولر در آنها با توجه به قدرت ضعیف موتور اتوبوس و هزینه سنگین تامین قطعات وجود ندارد.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اتوبوسرانی اصفهان با توجه به افزایش چشمگیر قیمت قطعات مربوط به گاز و دیگر لوازم کولر اتوبوس امکان خرید قطعات را ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار ضربه سنگینی به اتوبوسرانی وارد کرده است، افزود: برخی خدمات مربوط به کولر اتوبوس دو تا سه برابر افزایش قیمت داشته است، البته اتوبوسرانی با مشکل تامین برخی از قطعات نیز رو به رو شده است، چرا که گاهی یک قطعه را باید در سایر استان‌ها پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: در حال حاضر درصد بالایی از رانندگان اتوبوس های کولردار شهر اصفهان، کولر اتوبوس را روشن و این امکان را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند، البته چنان‌چه کولر اتوبوسی مشکلی داشته باشد، به تعمیرگاه می‌رود تا رفع عیب صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان کولردار نیست و امکان نصب کولر در آنها با توجه به قدرت ضعیف موتور اتوبوس و هزینه سنگین تامین قطعات وجود ندارد.

افتخاری با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: امسال ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را در دو مرحله به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد که مرحله نخست واگذاری‌ها در تابستان و مرحله بعد نیمه دوم سال خواهد بود.

وی با اشاره به سیستم مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان، اظهارکرد: فاز اول اجرای سیستم BIS یا سیستم مکانیزه ناوگان که نقش بسزایی در افزایش رضایت‌مندی مسافران، اجرای برنامه زمان‌بندی حرکت خطوط، کاهش زمان توقف و کنترل و ارزیابی بخش خصوصی خواهد داشت تا قبل از آغاز سال تحصیلی عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: در سیستم مدیریت یکپارچه ناوگان تمام فرآیند عملیات، بهره‌برداری از اتوبوس و حتی اعزام ناوگان به تعمیرگاه و بازگشت آن به خطوط به صورت مکانیزه کنترل و موقعیت اتوبوس در مسیر به صورت اتوماتیک رصد خواهد شد.

کد خبر 346923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.