ریشه‌های تاریخی عرفان در ایران بررسی می‌شود

ایران در طول تاریخ، همواره مرکز معنویت و عرفان بوده است. گرایش های عرفانی در میان ادیان ایرانی همواره وجود داشته است. در همین راستا موسسه فرهنگی هنری رویش مهر بر آن است تا با حضور "اصغر رستگار" ریشه‌های تاریخی عرفان در ایران را بررسی کند.

زهرا سترده به خبرنگار گفت: موسسه فرهنگی هنری رویش در مورد بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی فعالیت دارد و عرفان را نیز می‌توان به عنوان یکی از فعالیت‌های فرهنگی برشمرد که پژوهش‌های مختلفی در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: عرفان از دیدگاه مخاطبان همیشه به عنوان موضوعی جذاب تلقی شده است و در واقع موضوع مورد علاقه بخشی از جامعه است و می‌خواهند به این مسئله پی ببرند که چطور شد عرفان به‌وجود آمد و عرفان در اسلام چه گرایشی است و پیش زمینه‌های قبل از اسلام به موضوع عرفان چه کمک‌هایی می‌کرده است و آیا می‌توانیم بگوییم ادیان قبل از اسلام نیز زمینه‌هایی از این عرفان را داشته‌اند.

سترده گفت: استاد اصغر رستگار، مترجم و پژوهشگری است که در زمینه عرفان فعالیت داشته‌اند و چهارجلد کتاب در مورد ریشه‌های عرفان در ادیان به قلم وی نگارش شده است و ما هم با توجه به اینکه استاد رستگار در زمینه عرفان فعال هستند و دیدگاه مثبتی در این خصوص دارند، از وجودشان استفاده کردیم تا نگاه عرفانی به مسائل مختلف را از دوران گذشتۀ ایران بررسی کنیم.

علاقمندان برای حضور در نشست "بررسی ریشه‌های تاریخی عرفان در ایران" می‌توانند شنبه ۱۶ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ به موسسه فرهنگی هنری رویش مهر، واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، کوچه مجید پورمعراج(۱۶)، پلاک ۱۰ مراجعه کنند. این نشست در چهار جلسه برگزار می‌شود.

کد خبر 346765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.