رسیدگی به ۱۷ هزار پرونده قضایی در گلپایگان

گلپایگان- دادستان گلپایگان گفت: در ۹ ماه گذشته دادگستری شهرستان گلپایگان به ۱۷ هزار پرونده رسیدگی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام  کیومرث امیرخانی امروز(یکشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: فعالیت آیت اله شهید دکتر بهشتی در راستای تحقق آرمان‌های اسلام در قبل و پس از پیروزی انقلاب مصداق بارز افرادی بود که در عهد با خداوند ثابت قدم ماندند و ادای دین کرده اند.

وی با بیان اینکه خدمات دکتر بهشتی بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: قانون اساسی با دقت نظر و ظرافت این بزرگ مرد تاریخ به گونه ای تدوین شده است که اگر به آن عمل شود هیچ گونه خللی در نظام مقدس به وجود نخواهد آمد.

دادستان گلپایگان گفت: تشکیل حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارزه و همکاری در تأسیس مدرسه حقانی از نمونه اقدامات مهم آیت اله دکتر بهشتی است.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره در حال ضربه زدن به نهادهای انقلابی و نیروهای  مخلص و ارزشی از راه های مختلف هستند، خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که رییس دستگاه قضا توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود و به همین دلیل دستگاه قضا مورد هجمه و تحریم آمریکا و استکبار جهانی قرار گرفته است.

امیرخانی افزود: تحقق عدالت از وظایف قوه قضاییه است و مجموعه دستگاه قضا بدون هیچ ترسی ذره‌ای در احقاق حق به مظلومان کوتاهی نخواهد کرد.

در ادامه نجفعلی علیان،  رییس دادگستری گلپایگان اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته حدود ۱۴ هزار و ۲۹۰ پرونده اعم از کیفری، حقوقی به دادسرا و دادگاه شهرستان گلپایگان وارد شده است، در این مدت ۱۴ هزار و ۶۵ پرونده منتهی به رأی شده است.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ نفر به دادگستری گلپایگان مراجعه می‌کنند، گفت: در چارت سازمانی دادگستری گلپایگان ۹۰ نفر نیرو قرار دارد، اما اکنون با ۳۰ نفر نیرو مشغول به فعالیت است.

وی اظهار کرد: از سال ۹۲ با راه اندازی شوراهای حل اختلاف شاهد کاهش جمعیت کیفری در گلپایگان هستیم.

کد خبر 346697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.