تابستان ادبیِ مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان

مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه های مختلفی در قالب کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، بزرگداشت چهره‌های برجسته در زمینه شعر و ادبیات و مشارکت و تعامل با انجمن‌های ادبی اصفهان را در فصل تابستان برگزار می کند.

الهه رضایی درباره جزئیات این برنامه ها به خبرنگار ایمنا گفت: تلاش کرده‌ایم تا ترم تابستانی مرکز قلمستان، امسال با تفاوت‌های ویژه‌ای نسبت به سال‌های قبل برگزار شود.

وی افزود: تعامل با مراکز، کانون‌ها و محافل ادبی خصوصی و غیردولتی شهر اصفهان همچون رویش مهر، کلک خورشید و رهاوی که جایگاه ویژه‌ای در میان داستان‌نویسان و داستان‌دوستان شهر دارند از جمله تحولات کلاس‌های آموزشی این مرکز در سال جاری است.

مدیر مرکز ادبی قلمستان ادامه داد: در راستای این تعامل که برای نخستین بار شاهد آن هستیم، مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در تبلیغات شهری خود، از این کانون‌ها نیز نام برده و تلاش کرده‌ایم تا این تبلیغات ترغیب کننده تمامی اقشار مردم با هر نوع سلیقه‌ای باشد.

وی گفت: در واقع تلاش کرده‌ایم تا ادبیات و پرداختن به آن را نسبت به تبلیغ مرکز خودمان در صدر انتخاب شهروندان قرار دهیم.

رضایی با بیان اینکه امسال برخی از اساتید داستان‌نویسی برای نخستین بار در قلمستان حضور می یابند، تصریح کرد: با حضور این اساتید دوره هایی برای نخستین بار در قلمستان برگزار می شود.

وی افزود: مدرسه ادبیات نیز طبق روال سال‌های قبل با محتوای داستان‌نویسی، کندوکاو فکری، ادبیات کهن و نقد فیلم برگزار خواهد شد و تلاش شده تا با ایجاد تنوع در انتخاب اساتید، شرکت‌کنندگان از محضر همه چهره‌های نامدار این عرصه بهره‌مند شوند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان از برگزاری کلاس‌های آموزشی داستان‌نویسی و شعر ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: داستان نوجوان، الفبای شعر نوجوان، داستان‌نویسی و چگونه داستان بخوانیم از جمله این کلاس‌ها است.

رضایی خاطرنشان کرد: سایر دوره‌های آموزشی مرکز قلمستان در ایام تابستان نیز شامل کارگاه نون نویسندگی، لذت نوشتن، نقد ادبی، نقد شعر، شعر بزرگسالان، مهارت‌های نوشتاری، حافظ‌خوانی، مثنوی‌خوانی، شاهنامه، سعدی‌خوانی، شاهنامه‌شناسی و روش تحقیق و مرجع‌شناسی است.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کلاس‌های مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان می‌توانند با شماره ۳۲۶۰۲۰۱۴ تماس بگیرند.

کد خبر 346593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.