دست‌های پشت پرده مانع جلوگیری برخی از آسیب‌های زیست محیطی می‌شود

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: برخی از اهداف ما در حوزه حفاظت محیط زیست به دلیل وجود دست‌های پشت پرده محقق نمی‌شود و در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر دیگر نهادها هستیم.

سید رحمان دانیالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سیاست‌های محیط زیست استان در خصوص توسعه‌ درونی صنایعی همچون پالایشگاه که در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان واقع شده و به آلودگی های زیست محیطی دامن می زند، اظهار کرد: ما بر این باوریم که استقرار صنایع و روند فعالیت آنها در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع شکل گرفته و جدا کردن آنها کار بسیار سختی است، تصریح کرد: باید توجه داشت که برخی از توسعه‌هایی که اخیراً در صنایع اتفاق افتاده در راستای اهداف زیست محیطی بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: البته باید توجه داشت که برخی از توسعه‌هایی که صورت می‌گیرد اهداف پشت پرده‌ای دارد که محیط زیست به تنهایی توان مقابله با این توسعه‌ها را ندارد و نیاز است که دیگران و به ویژه اصحاب رسانه در این زمینه همراه محیط زیست باشند.

جلوگیری از توسعه صنایع آب بر در دستور کار محیط زیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر جلوگیری از صنایع آب بر در استان اصفهان برای محیط زیست به عنوان یک تکلیف ابلاغ شده است، افزود: در این زمینه نیز تاکنون اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده‌ایم و توانسته‌ایم از توسعه و ایجاد برخی از صنایع در منطقه جلوگیری کنیم.

دانیالی با بیان اینکه در برخی از استان‌های مجاور نیز نظارت‌هایی در خصوص راه‌اندازی صنایع آب بر در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: برای مثال در استان قم موفق شدیم با همکاری اصحاب رسانه از راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: برخی از اهداف ما در حوزه حفاظت محیط زیست به دلیل وجود دست‌های پشت پرده محقق نمی‌شود و در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر دیگر نهادها هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه برخی از افراد با فریب مردم تحت عنوان ایجاد اشتغال پروژه‌هایی را در دستور کار قرار می‌دهند که تبعات بدی را برای منطقه دارد، افزود: در این زمینه اصفهان آسیب‌های زیادی را متحمل شده است و باید برخی ها فریب ندهند و تحت عنوان اشتغال تبعاتی را ایجاد کنند که اصفهان به عینه این تبعات را دیده است و نباید اجازه دهیم این اشتباهات تکرار شود.

کد خبر 346585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.