معرفی ظرفیت‌های تخت فولاد در نمایشگاه گردشگری اصفهان

غرفه مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد واقع در سالن شیخ بهایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان برپا است و پتانسیل‌های این مجموعه را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

سیدعلی معرک نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان به اینکه مجموعه تخت فولاد یکی از ظرفیت‌های پنهان گردشگری در شهر اصفهان است، اظهار کرد: در حوزه گردشگری امروزه در دنیا بحث گورستان‌گردی مورد توجه قرار گرفته است و گورستان‌ها به واسطه حجاری‌ها و نوشته‌هایی که بر روی قبور قرار دارد و یا به علت حضور مشاهیری که در قبرستان‌ها مدفون هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مجموعه تخت فولاد در یک بافت ۷۵ هکتاری بیش از دو هزار نفر از مفاخر در زمینه‌های مختلف دینی مذهبی و فرهنگی هنری در بر گرفته است. در این مجموعه بیش از ۸۵۰ فقیه و مجتهد و ۲۲۰ شاعر بزرگ مدفون هستند، هم‌چنین بزرگان دیگری در حوزه‌های مختلف که مفاخر زمان خود بودند در مجموعه تخت فولاد مدفون هستند و امروز این مکان می‌تواند به عنوان ریشه‌های هویتی ما دیدنی باشد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: در مجموعه تخت فولاد بیش از ۵۰ تکیه و بقعه وجود دارد که بیشتر این تکیه‌ها به دوران قاجار و صفویه بر می‌گردد؛ بعضی از این آرامگاه‌ها در زمینه معماری شاخص هستند، هم‌چنین آب‌انبار کازرونی دراین مجموعه، در حال حاضر تنها آب انبار زنده اصفهان است و جزو معماری‌های منحصر به‌فردی است که می‌تواند برای گردشگران جذابیت داشته باشد.

معرک نژاد با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های تخت فولاد وظیفه داریم این مجموعه را اول به شهروندان اصفهان و سپس به مردم ایران و به جهان بشناسانیم، گفت: یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم این ظرفیت را معرفی کنیم نمایشگاه گردشگری است که امسال نیز در آن شرکت و سعی کردیم آخرین محصولات خود را در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان بگزاریم تا بتوانیم این پتانسیل را به یک جاذبه گردشگری در شهر تبدیل کنیم.

کد خبر 346560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.