مسایل کشور را به برجام گره نزنیم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نباید مسائل کشور را به برجام گره بزنیم؛ چرا که ما مستقل هستیم. البته دشمنی‌های دشمن تاثیر خود را گذاشته است و هر ملتی بخواهد بزرگ شود باید گردنه‌ها و سختی‌ها را پشت سربگذارد تا موفق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه توصیه خدا و همه انبیای الهی توجه به تقوا است، اظهار کرد: بهترین محور تقوا ترک گناه است و اگر گناه در زندگی راه پیدا کرد، جامعه دیگر قرین موفقیت نیست.

وی همچنین با بیان اینکه دین اسلام دین ابدی است و منحصر به زمان خاصی نیست، اظهار کرد: خدا قدرت دارد این دین را تا پایان زندگی بشر حفظ کند؛ چرا که هم حکیم و هم قدرتمند است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه عده‌ای ادعا دارند که دیندار هستند، اما در عمل از دین بیگانه اند، اضافه کرد: ادعا کافی نیست و باید با عمل توام باشد. یهودی ها گفتند که ما پیرو تورات هستیم و خود را به تورات چسباندند، اما در عمل اقدامی مناسب انجام نداده و مغایر با تورات عمل کردند.

وی با بیان اینکه جامعه ما باید جامعه عملی و نه شعاری باشد، افزود: در این زمینه باید به فرمایشات مراجع بزرگوار توجه داشته باشیم. باید تذکر دهم که اگر افرادی با رای مردم سرکار آمدند، باید خدا هم این رای را امضا کند، ملتی که صدها هزار شهید در راه اسلام داشته برایش قابل تامل نیست که از هر گوشه‌ای صدایی بیاید و مردم را از مسیر اسلام منحرف کند.

جنگ و دعوا نداریم، اما نصیحت می‌کنیم

میردامادی افزود: ما پشت تریبون نماز جمعه با کسی جنگ و دعوا نداریم، اما نصیحت می‌کنیم. مملکت، مملکت اسلامی است و هنوز خون کفن شهدا خشک نشده و ملت مسلمان در برابر هر کار غیراخلاقی به بهانه خوشی خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه ۷۰ سال است فلسطین زیر ضربات صهیونیسم تازیانه می‌خورد، افزود: همه در این دوران به فلسطین کمک کردند به جز آل سعود که حتی یک تیر هم به سمت صهیونیسم شلیک نکرد. امروز نیز پول آل‌سعود برای داعش و حمله به مردم بی دفاع یمن و سوریه هزینه میشود، امیدواریم هر چه زودتر ریشه ظلم از روی زمین برداشته شود.

وی همچنین با گرامی داشت هفته قوه قضائیه و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی گفت: به گفته رهبر کبیر انقلاب، آیت‌الله بهشتی به تنهایی یک امت و ملت بود.

عده‌ای نادان همچنان اصرار بر ادامه ارتباط و مذاکره با آمریکا دارند

میردامادی با بیان اینکه عده‌ای نادان همچنان اصرار بر ادامه ارتباط و مذاکره با آمریکا دارند، گفت: چندین سال مذاکره کردیم و میلیاردها تومان هزینه جلسات برجام شد باز هم صحبت از مذاکره با آمریکا است که به نظر می رسد از سویی جهالت و از سویی دیگر تعمد است.

وی با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی نمی‌تواند با آمریکا تعامل کند، دشمنی آمریکا با برنامه هستهای نیست، بلکه با نظام اسلامی است؛ چرا که خیلی از کشورها دارای انرژی هسته‌ای هستند، اما اینها فقط پا توی کفش ایران کردهاند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کسانی که طرفدار ادامه مذاکرات هستند آیا می‌توانند ذلت این ملت را بپذیرند؟ افزود: هر بار که توافقی با آمریکا انجام می شود بهانه ای جدید را رو می‌کنند، نباید به خیر آمریکا امید داشته باشیم. آمریکا باید بداند ملت ایران یک قدم در این زمینه عقب نشینی نمی کند و با قدرت در مقابل زورگویی‌های آنها ایستاده است و مطمئن باشید پیروزی با ما است.

دشمن بداند اگر یکی بزند ۱۰ تا می‌خورد

میردامای همچنین با بیان اینکه انعطاف در برابر دشمن منجر به گستاخ‌تر شدن او میشود، گفت: هر گونه انعطاف و عقب گرد و امتیازی که به آمریکا دهیم، او صد قدم بیشتر زور می‌گوید.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که آمریکا با تهاجم فرهنگی ایمان ما را از بین نبرد، اضافه کرد: همچنین نباید مسایل کشور را به برجام گره بزنیم، چرا که ما مستقل هستیم. البته دشمنی‌های دشمن تاثیر خود را گذاشته است و هر ملتی بخواهد بزرگ شود باید گردنهها و سختی‌ها را پشت سربگذارد تا موفق شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ایران امروز به قدرت اول منطقه در حوزه موشکی تبدیل شده است، گفت: دشمن باید بداند اگر یکی بزند ۱۰ تا می‌خورد. حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب هر چه می‌گوید همان است.

میردامادی تاکید کرد: وظیفه ما موعظه است و عزت و استقلال ما زیر سایه اسلام است، مواظب باشید به صورت تدریجی با وارد کردن منکرات و تظاهر به معصیت، دشمن استعداد و توان حقیقی ما را نگیرد که در این شرایط ما هیچ خواهیم بود.

کد خبر 346552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.