ایجاد وزارت میراث فرهنگی در دستور کار مجلس

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم دارد که وزارتخانه‌ای تحت عنوان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در نخستین جشنواره کباب گلپایگان اظهار کرد: برای برگزاری این جشنواره تلاش های شبانه روزی انجام شده است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم دارد که وزارتخانه‌ای تحت عنوان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش اعظم اقتصاد وابسته به صنعت گردشگری است و باید سرانه تولید ملی خود را با دست کشیدن از صنعت نفت به سمت صنعت گردشگری سوق دهیم.

وی افزود: گلپایگان دارای آثار تاریخی و صنایع دستی متعددی است،  با ثبت کباب ملی گلپایگان در فهرست ناملموس ملی کشور نام  گلپایگان در دنیا می‌درخشد.

بختیار تأکید کرد: در سال‌های گذشته به دلیل  وجود ۶۰ هزار رأس دام شیری، گلپایگان به عنوان هلند ایران معروف بود و امیدواریم که جشنواره مواد لبنی گلپایگان نیز برگزار شود.

استفاده از ظرفیت‌های گلپایگان در جذب گردشگری 

در ادامه حجت الاسلام سید علی طهماسبی، امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی یکی از دستاوردهای مردم کهن و متمدن گلپایگان یعنی کباب گلپایگان است.

وی افزود: کباب گلپایگان نه تنها در کشور بلکه شهرت جهانی دارد و باید این دستاورد مردم گلپایگان به عنوان برند شهرستان معرفی شود تا از این ظرفیت برای جذب گردشگری استفاده کنیم.

امام جمعه گلپایگان گفت: باید از ظرفیت‎های گلپایگان به خوبی استفاده شود تا استعدادها بروز و ظهور پیدا کند، جوانان همت و تلاش کنند تا گلپایگان به جایگاه اصلی و چشم‌انداز که برای آن ترسیم شده برسد.

کد خبر 346535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.